Zobrazeno 1 - 10
of 12
pro vyhledávání: '"teacher training practices"'
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 29, Iss 6, Pp 113-121 (2020)
Modern global challenges reflect the essential features of the Fourth Industrial Revolution and are directly related to the digital transformation of life. The teachers are obliged to master the relevant competences to meet the challenges, as their t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/010f2108436f4f3fa736861b82a36eb9
Publikováno v:
Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives
Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives, 2022, Volume thématique 1, pp.7-18. ⟨10.4000/adsc.1570⟩
Annales de Didactiques et de Sciences Cognitives, 2022, Volume thématique 1, pp.7-18. ⟨10.4000/adsc.1570⟩
International audience; Training practices in mathematics teaching: a mathematics education research approach. While research in mathematics education has invested many questions related to teacher training, the role of the teacher trainer remains li
While research in mathematics education has invested many questions related to teacher training, the role of the teacher trainer remains little developed. It is a matter of questioning the trainer's practices, the possible effects on the professional
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=openedition_::2ae923a1c43fd991171876ff4e1045c6
http://journals.openedition.org/adsc/1570
http://journals.openedition.org/adsc/1570
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cloet-Sanchez, Anne-Marie
For several years, the in-service training of secondary school teachers has been questioned in the direction of an expected improvement in its effects. However, instrumental genesis (Rabardel, 2005) are allowed, or not, by the practices of trainers.
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10369::091e347a73ad9f869b2a34a8f8923e40
https://hal.science/tel-03984048
https://hal.science/tel-03984048
Autor:
FILIPE FERREIRA MARTINS
[pt] Essa pesquisa trata da temática da formação continuada de professores de língua inglesa e tem como contexto de análise o município de Itaboraí/RJ. O objetivo inicial foi o de identificar a opinião dos professores de língua inglesa do mu
Autor:
Consol Aguilar
Publikováno v:
Repositori Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
Revista Iberoamericana de Educación, Vol 73, Iss 2, Pp 9-22 (2017)
Redined, Red de Información Educativa
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD)
Universitat Jaume I
Revista Iberoamericana de Educación, Vol 73, Iss 2, Pp 9-22 (2017)
Redined, Red de Información Educativa
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD)
La experiencia que compartimos, la Tertulia Pedagógica Dialógica (TPD) en las prácticas de la formación inicial de maestros y maestras, se implementa en dos centros, ambos CAES en el curso 2013-2014. Y lo hacemos porque es una acción educativa d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Aguilar, Consol
Publikováno v:
Iberoamerican Journal of Education; Vol. 73 Núm. 2 (2017): Número especial; 9-22
Revista Iberoamericana de Educación; Vol. 73 Núm. 2 (2017): Número especial; 9-22
Revista Ibero-americana de Educação; Vol. 73 Núm. 2 (2017): Número especial; 9-22
Revista Iberoamericana de Educación; Vol. 73 Núm. 2 (2017): Número especial; 9-22
Revista Ibero-americana de Educação; Vol. 73 Núm. 2 (2017): Número especial; 9-22
The experience we share here, a Dialogic Literary Circle within the context of a programme of initial teacher training practices, was implemented in two schools, both CAES, in 2013-2014. This educational action proved to be a successful one in achiev
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::ea8e8833f9ab9393ee3ec3ef998bd7ee
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.