Zobrazeno 1 - 10
of 148
pro vyhledávání: '"teacher rating scale"'
Autor:
Aydın-Karaca Şeyda, Kılınç Şule
Publikováno v:
Acta Educationis Generalis, Vol 14, Iss 2, Pp 100-117 (2024)
Intellectual giftedness is an important student characteristic that teachers need to take into consideration when designing education programs and providing educational support to these students. Effective nomination and identification are the basis
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f10f1d2552404cf79f88f6b93eab903a
Autor:
Imran Amjad, Imran Khan Niazi, Nitika Kumari, Jens Duehr, Gulyana Shehzad, Usman Rashid, Jenna Duehr, Robert J. Trager, Kelly Holt, Heidi Haavik
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
BackgroundAttention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is a neurobiological disorder characterized by inattention, hyperactivity, and impulsivity. We hypothesized that chiropractic adjustments could improve these symptoms by enhancing prefrontal c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d3ef13f040044749b50ef73cd40c5445
Autor:
Waldie, Karen E., Cornforth, Christine M., Mitchell, Edwin A., Slykerman, Rebecca F., Wall, Claire, Thompson, John M. D.
Publikováno v:
International Journal for Research in Learning Disabilities; 2022, Vol. 5 Issue 2, p36-48, 13p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Development and validation of a Teacher Rating Scale Primary School Children with reading disability
Autor:
Smail, Layes, Chaouki, Mamadi
Publikováno v:
Journal of Psychological and Educational Research (JPER). XXVI(2):67-88
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=718748
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psicología Educativa: Revista de los Psicólogos de la Educación, Vol 25, Iss 1, p 13 (2018)
The diagnosis of Attention Deficit Hyperactivity Disorder (ADHD) is mainly based on structured scales, such as Conners’ ADHD Rating Scale (EDAH in the Spanish version) and DSM interviews. The use of technologies in neuropsychological assessment, su
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de334b590d624761adf67ecd3a8d123a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Psychiatry & Clinical Neurosciences; Oct2016, Vol. 70 Issue 10, p442-447, 6p
Publikováno v:
International Journal of Environmental Research and Public Health; Volume 19; Issue 5; Pages: 2959
To help teachers better evaluate the level of risky play for pre-schoolers, the present study aimed to develop a Teacher Rating Scale of Risky Play (TRSRP) for 3–6 years Chinese Pre-schoolers. The scale was administered to a pre-schooler sample con