Zobrazeno 1 - 10
of 1 266
pro vyhledávání: '"teacher mental health"'
Autor:
Lang, Juana M.1 vickyhavana@email.phoenix.edu, Marzano, Maureen1, Valk, Joshua1, Fitzpatrick, Anthony1, Twigg, Michael1
Publikováno v:
American Journal of Qualitative Research. 2024, Vol. 8 Issue 3, p76-94. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Psychology, Vol 12, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract This study analyzed the relationship between mindfulness and variables considered relevant for teacher–student interactions: teacher burnout, general stress, anxiety, depression, and quality of life. We hypothesized that mindfulness would
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c4342c21fb0b4775b2dc70872b62dbcd
Publikováno v:
Open Education Studies, Vol 6, Iss 1, Pp 1031-1047 (2024)
Job satisfaction significantly impacts teachers’ overall well-being and mental health. Research reveals a strong connection between employment status and mental health, with teaching being a particularly stressful profession. The COVID-19 pandemic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/28f0ece6b6cb4f358ccac782d8aef9d4
Publikováno v:
Canadian Journal of Education / Revue canadienne de l'éducation, 2021 Jan 01. 44(2), 559-599.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/27089251
While there is an emergence of research investigating the educational impacts of the COVID-19 pandemic, empirical studies assessing teacher mental health throughout the pandemic have been scarce. Using a large national dataset, the current study firs
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2109.01547
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gadermann, Anne M.1 (AUTHOR) anne.gadermann@ubc.ca, Gagné Petteni, Monique1 (AUTHOR), Molyneux, Tonje M.1 (AUTHOR), Warren, Michael T.2 (AUTHOR), Thomson, Kimberly C.1 (AUTHOR), Schonert-Reichl, Kimberly A.1,3 (AUTHOR), Guhn, Martin1 (AUTHOR), Oberle, Eva1 (AUTHOR)
Publikováno v:
PLoS ONE. 8/31/2023, Vol. 18 Issue 8, p1-19. 19p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nyheim, Martine
Publikováno v:
Nyheim, Martine. The Relationship between Covid-19-Related Consequences in School and Teacher Mental Health: The Moderating Role of Self-Control. Master thesis, University of Oslo, 2023
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/10852/105692