Zobrazeno 1 - 10
of 35
pro vyhledávání: '"teacher goals"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
Research has extensively documented the benefits of inquiry-based science teaching, but less attention has been paid to how novice teachers’ personal teaching goals influence their implementation of this approach. This study aimed to explore novice
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bbc88d1a5f0c47b49f394e7258ff5fcd
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Previous findings indicate that the goals of teachers and their experienced emotions when interacting with students play an important role for their well-being. However, studies on the psychological impact of events have shown that the impact of bad
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b5e295df2454de885ec7a860b04e7a0
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, 13, 1-10
Previous findings indicate that the goals of teachers and their experienced emotions when interacting with students play an important role for their well-being. However, studies on the psychological impact of events have shown that the impact of bad
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/87219
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Testing assumptions proposed by Frenzel’s reciprocal model of teacher emotions (e.g., Frenzel, 2014), this study explored relations between teachers’ appraisals concerning the attainment and importance of their teaching goals, and their emotions.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ba36aa439304852aa82174749a0ea75
Publikováno v:
Mathematics Teacher Educator, 2014 Mar 01. 2(2), 171-184.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/10.5951/mathteaceduc.2.2.0171
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Forster, Markus Stephan
This thesis presents three publications of empirical studies. The publications and their results are an integral part of the project "MORE" (Meaningful Occupational REflection) - a sub-project of "KOLEG2 - Kooperative Lehrerbildung Gestalten 2", a pr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::17fa36dc709d96a154ed1f06c8aa91f7