Zobrazeno 1 - 10
of 375
pro vyhledávání: '"teacher–child interactions"'
Autor:
Margarita Gavrilova, Aleksandra Karimova, Oksana Solopova, Aleksander Veraksa, Anastasia Yakushina
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
The aim of this study was to determine the role of duration of preschool attendance and the quality of teacher-child interactions in the executive functions development of preschoolers. The study involved 947 children (51% girls) age 4–7 years (M =
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d3dd0b7993f42d2a32c5503f973c9cf
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionResilience is a process that develops as a complex transaction as children experience and shape their social-ecological contexts. The dynamic development of self-regulation is an aspect of resilience that has received increased attention
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/45b1da5695b14312ad0b5fe7a546853e
Mitigate negative beliefs about math: A different experience for children and teachers in early math
Autor:
Abdulhamit Karademir, Ozkan Saatcioglu
Publikováno v:
Journal of Pedagogical Research, Vol 7, Iss 3, Pp 153-173 (2023)
This study investigated the effect of the use of content-specific material-based activities on children's mathematical skills, and changes in emotions for both sides with the help of math workstations to serve as responsive partners in delivering qua
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f10b74117780403abf0f4669a6517165
Publikováno v:
پژوهان, Vol 21, Iss 1, Pp 22-31 (2023)
Background and Objectives: This study was conducted to compare the effect of Mentalization-based therapy (MBT) and Filial therapy on Interactions of Student with ADHD. Materials and Methods: The research method was quasi-experimental with pre-, post
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26a0da208d024ec9a4a66a75142f7d4c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Studies have shown that children from a low socioeconomic status (SES) family are likely to have lower academic scores, indicating an SES-achievement gap. This inequality already starts in preschool and persists throughout children’s lives. Since e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42fa6e51726f4a0a991ed404d6bcba58
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nirmala Karuppiah
Publikováno v:
Journal of Childhood, Education & Society, Vol 2, Iss 1, Pp 58-68 (2021)
This exploratory study was aimed primarily at developing baseline data on the quality of teacher-child interactions in Singapore pre-school classrooms. Data were collected through observations of teacher-child interactions in 80 pre-schools, using th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/711c7c92c23b40a18b91cdf6ac67d189