Zobrazeno 1 - 10
of 233
pro vyhledávání: '"task preparation"'
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 245, Iss , Pp 104205- (2024)
Attention can be directed to the global or local level of a visual stimulus (i.e., Navon figure). Previous studies yielded reliable trial-to-trial level switch costs (i.e., worse performance when responding to the other level than on a previous trial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b553dc10f5394d36a6f10b790122192f
Autor:
Andrea Casella, Camilla Panacci, Merve Aydin, Stefania Lucia, BiancaMaria Di Bello, Francesco Di Russo
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 14, Iss 7, p 663 (2024)
Increasing evidence shows that virtual reality (VR) training is highly effective in cognitive and motor rehabilitation. Another modern form of training is cognitive–motor dual-task training (CMDT), which has been demonstrated to rapidly improve phy
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5515a040d85d4ef692c638e75edde0d9
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sensors, Vol 22, Iss 17, p 6559 (2022)
Anticipatory event-related potentials (ERPs) precede upcoming events such as stimuli or actions. These ERPs are usually obtained in cued sensory–motor tasks employing a warning stimulus that precedes a probe stimulus as in the contingent negative v
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed5353f9002246f4ba852239b8ff4ac0
Autor:
Julie McAllister, Jemma Buck
Dans l’enseignement supérieur, le problème des classes pléthoriques et très hétérogènes est récurrent. Pour certains apprenants vient s’ajouter l’éloignement géographique, d’où la nécessité de mettre en place un dispositif d’ap
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::4624bd417ec3c55a369adf4cca81568f
https://journals.openedition.org/cahiersapliut/571
https://journals.openedition.org/cahiersapliut/571
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
The aim of the current study was to investigate the effects of postural control demands on cognitive control processes in concurrent auditory-manual task switching. To this end, two experiments were conducted using an auditory cued task-switching par
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5715275afb34feab50b8fe67f55f23a
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 9 (2018)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b65046846f104f85a2b70e9f716c48a4