Zobrazeno 1 - 10
of 55
pro vyhledávání: '"swept path"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 13, Iss 21, p 11816 (2023)
Several types of modern roundabouts are alternatives to standard ones. They are either in use or at the development stage today. One such intersection is the two-geometry roundabout. Its circulatory roadway has an elliptical outer edge and a circular
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/904d9a643863494c96131720fc287dbb
Publikováno v:
Advances in Civil and Architectural Engineering, Vol 13, Iss 25, Pp 24-31 (2022)
The aim of this study was the verification of unmanned aerial system (UAS) application in vehicle swept path analyses by analysing the advantages and disadvantages and comparing field test results with two software solutions. In this study, swept-pat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2315af4d01c74e018d82212fc909f929
Publikováno v:
Algorithms, Vol 16, Iss 3, p 164 (2023)
Roundabout design is an iterative process consisting of a preliminary geometry design, geometry performance checks, and the estimation of intersection functionality (based on the results of analytical or regression models). Since both roundabout geom
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/98a894baf9974efbafe2009bbc2f1353
Autor:
Donato Ciampa, Saverio Olita
Publikováno v:
Infrastructures, Vol 7, Iss 9, p 112 (2022)
Mountainous roads often have to overcome considerable differences in height, which is why hairpin bends find a valid and common use. Despite this, there is a lack of specific international standards. Given the absence of a national standard governing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5e643b5232b64ff2a30adcf9af46ebfd
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
KSCE Journal of Civil Engineering. 24:3034-3049
Previous studies have shown that existing turboroundabout design procedures, in which swept path analyses are conducted at the end of design process, contain certain disadvantages and understatements which can lead to oversized or undersized turborou