Zobrazeno 1 - 10
of 203
pro vyhledávání: '"sustainable destination"'
Autor:
Artun, Cemal, author
Publikováno v:
The Role of Artificial Intelligence in Regenerative Tourism and Green Destinations
Publikováno v:
Cogent Business & Management, Vol 11, Iss 1 (2024)
The link between sustainability and tourist value in the tourism sector remains unclear and contextual. In the current discourse, evaluation of sustainability value from the perspective of tourists (i.e. tourist-perceived value) has been limited. Thi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/875dd507e8f5475da7e0fa3e07a2df6c
Publikováno v:
Geo Journal of Tourism and Geosites, Vol 54, Iss 2 supplement, Pp 941-952 (2024)
This study investigates the effect of Sustainable Destination Preference (SDP) on the relationship between escapism motivation, affordability perception, and tourist satisfaction at UNESCO World Heritage Sites in Indonesia. A survey was conducted o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f43ae6ee20bc4c238768be954f1e9687
Autor:
Siti Aishah Zakaria, Muaz Azinuddin, Hawa Husna Ab Ghani, Wan Mohd Adzim Wan Mohd Zain, Nur Shahirah Mior Shariffuddin, Mohd Hafiz Hanafiah
Publikováno v:
Tourism and Hospitality Management, Vol 30, Iss 2, Pp 211-223 (2024)
Purpose – This study examines the dynamics of cultural intelligence (CQ) on the tripartite tourism development impacts (TDI) in the economic, social and environmental domains and how it influences residents’ perceptions of tourism development.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/883791f67cbd4101aa0e19e8a064a41c
Autor:
Martins, Luis Pedro, Ribeiro, Susana
Publikováno v:
Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 2023, Vol. 15, Issue 6, pp. 669-676.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/WHATT-09-2023-0115
Autor:
Jesus, Eduardo
Publikováno v:
Worldwide Hospitality and Tourism Themes, 2023, Vol. 15, Issue 6, pp. 664-668.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/WHATT-09-2023-0114
Autor:
Gutic, Jorge, author
Publikováno v:
The Emerald Handbook of Destination Recovery in Tourism and Hospitality
Publikováno v:
Cogent Social Sciences, Vol 9, Iss 2 (2023)
AbstractDeep relationships with consumers are not limited to products. In tourism, deep relationships can be built based on valuable and meaningful travel experiences in sustainable tourism destinations. The aim of the study is an examination of tour
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8fbb30fc97174f9d8b5650323131375f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.