Zobrazeno 1 - 10
of 436
pro vyhledávání: '"submentalizing"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Heyes, Cecilia
Publikováno v:
Perspectives on Psychological Science, 2014 Mar 01. 9(2), 131-143.
Externí odkaz:
http://www.jstor.org/stable/44289972
Publikováno v:
Communicative & Integrative Biology, Vol 10, Iss 4 (2017)
Much debate concerns whether any nonhuman animals share with humans the ability to infer others' mental states, such as desires and beliefs. In a recent eye-tracking false-belief task, we showed that great apes correctly anticipated that a human acto
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc993f6f2a2445b29e9538a8af91bd77
Autor:
Borg, Emma
Publikováno v:
Acting for Reasons: In defence of Common-sense Psychology.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/9780198929031.003.0010
Publikováno v:
PLoS ONE. 3/25/2019, Vol. 14 Issue 3, p1-16. 16p.
Publikováno v:
PLoS ONE, Vol 14, Iss 3, p e0213772 (2019)
In the last 15 years, Theory of Mind research has been revolutionized by the development of new implicit tasks. Such tasks aim at tapping children's and adults' uninstructed, largely automatic mental state ascription, indicated in spontaneous looking
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ea9ea4ceb5e4ffaa34020c515dd5c1f
A review of level-1 visual perspective-taking: potential relationship with the uncanny valley effect
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Calculating others' visual perspective automatically is a pivotal ability in human social communications. In the dot-perspective task, the ability is shown as a consistency effect: adults respond more slowly to judge the number of discs that they can
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/56476a41be0840aba31795208821a9c2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Advances in Psychological Science. 29:1887-1900