Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"subject-specific language"'
Publikováno v:
Journal of Vocational Education & Training. Taylor & Francis
Journal of Vocational Education & Training
Journal of Vocational Education & Training
This study investigates subject teachers’ practical knowledge and teaching behaviour regarding integrated language teaching in the context of vocational education. The emphasis was on the nature of teachers’ subject-specific language awareness an
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Bilingual Education and Bilingualism. 25:3184-3198
The abstract is available here: https://uscholar.univie.ac.at/o:1591006
Autor:
Klinac, Lejla
Svenskämnets huvudsakliga fokus är inriktat på språket men det kan ifrågasattas om även de övriga skolämnena bör ha samma fokus. Elever lär sig nya ord och begrepp inom alla ämnen i skolan men det är inte självklart att eleverna får til
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:hj:diva-61452
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Feysal, Huda
Today’s modern society is multicultural, school is therefore a meeting place for pupils withdifferent experiences, prior knowledge, and mother tongue. Second language students whohave not yet developed good skills in various subject languages, face
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:oru:diva-97216
Publikováno v:
Teaching and Teacher Education, 112:103626. Elsevier
Teaching and Teacher Education. Elsevier
ISSUE=112;TITLE=Teaching and Teacher Education
Teaching and Teacher Education. Elsevier
ISSUE=112;TITLE=Teaching and Teacher Education
This study reports on a Professional Development Program (PDP) designed to raise teachers' subject-specific language awareness (TSLA) as a relevant and specific element of their practical knowledge and improve their language integrated teaching behav
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::cb380385dcd98c167a4c59fb9f265f6b
https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103626
https://doi.org/10.1016/j.tate.2021.103626
Publikováno v:
Recercat. Dipósit de la Recerca de Catalunya
instname
Recercat: Dipósit de la Recerca de Catalunya
Varias* (Consorci de Biblioteques Universitáries de Catalunya, Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya)
instname
Recercat: Dipósit de la Recerca de Catalunya
Varias* (Consorci de Biblioteques Universitáries de Catalunya, Centre de Serveis Científics i Acadèmics de Catalunya)
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::15eabb2cdd4eb809e447b753b9238cd0
http://hdl.handle.net/2072/449024
http://hdl.handle.net/2072/449024
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.