Zobrazeno 1 - 10
of 184
pro vyhledávání: '"subject of education"'
Autor:
ZHU Xudong, ZHANG Jun
Publikováno v:
Jiaoshi jiaoyu xuebao, Vol 11, Iss 3, Pp 1-8 (2024)
As one of the leading experts in teacher education in China, Professor Zhu Xudong's profound research foundation and extensive practical experience have had a significant impact on the discipline, academia, and practice of teacher education. He spear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b2d1fab2822742c29b923dae3cd5d894
Publikováno v:
Journal of International Legal Communication, Pp 46-55 (2023)
The active development of innovative technologies led to the introduction of artificial intelligence in all spheres of human activity, particularly, in education. As an educational technology, artificial intelligence integrates social, cultural, peda
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce591fce37b64807b121ba3f215abae5
Autor:
V. V. Bulkin
Publikováno v:
Высшее образование в России, Vol 0, Iss 1, Pp 104-109 (2022)
Problems of transition of domestic higher education institutions to the subject-subject education paradigm are considered. Principles of the subject-subject education paradigm from the point of view of historically developed socio-cultural base of fu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/133dd603f245460685caafdc1d2b7672
Autor:
Vjacheslav Babych, Оleksandr Dubovoi, Serhii Savchenko, Vitalii Kurilo, Serhii Kharchenko, Volodymyr Zaitsev
Publikováno v:
Education. Innovation. Diversity, Vol 1, Iss 2, Pp 16-23 (2021)
Objective: to ascertain the influence of the updated Physical Education syllabus in the context of forming social health of secondary school students, as well as motivation of schoolchildren for Physical Education classes. Material: 457 school studen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d614a34ee8194fa0a5c14f187107678b
Autor:
Nowak, Marian
Publikováno v:
Roczniki Pedagogiczne / Annals of Pedagogies. 13(1):95-117
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=957766
Autor:
Eva Hultin
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 29, Iss 2, Pp 81-100 (2020)
In this article, a call is made for educational research starting from a transactional epistemology in order to explore the conditions and prerequisites for realising the desirable in educational practices (Biesta, 2010). Furthermore, two ethnographi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e489f3dc84344e5aa23e6f8b7ed206f6
Autor:
Keller, Stefan D.
Publikováno v:
Beiträge zur Lehrerinnen-und Lehrerbildung 40 (2022) 3, S. 349-364
In diesem Beitrag wird die Entwicklung der Fachdidaktik als wissenschaftliche Disziplin in der Schweiz anhand ausgewählter Artikel aus der Zeitschrift «Beiträge zur Lehrerinnen- und Lehrerbildung» nachgezeichnet. Im ersten Teil erfolgt ein Rückb
Autor:
Michael Prusse
Publikováno v:
Beiträge zur Lehrerinnen-und Lehrerbildung 40 (2022) 1, S. 86-96
Michael Prusse
Michael Prusse
Die Fachdidaktiken tragen in der Schweiz zur Identität des Hochschultyps «Pädagogische Hochschulen» bei. Entwicklungen in der deutschsprachigen Schweiz werden gewürdigt und in einen grösseren Kontext gestellt. Die Situierung der Fachdidaktiken
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.