Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"subitisation"'
Autor:
Mia Šetić
Publikováno v:
Psychological Topics, Vol 25, Iss 3, Pp 459-478 (2016)
This work reviewed recent empirical data on the existence of three distinct cognitive and neural systems behind our ability to understand natural numbers. The first system, specific to adult humans only, enables understanding of exact numbers and the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dee987906c8b4ecca62eafe385f33ff0
Autor:
Bisaillon, Nathalie
Le sens du nombre est un des piliers des apprentissages en arithmétique. Son acquisition permet, entre autres, de comprendre notre système de numération. Dans les années 1980, des chercheures se sont intéressées aux difficultés associées à l
Externí odkaz:
http://hdl.handle.net/1866/27259
Autor:
Kubryk, Gérard
Publikováno v:
Education. Université de Nanterre-Paris X, 2021. Français. ⟨NNT : 2021PA100034⟩
Starting from the Scientific School Categorization (SSC) and the causes of the ineffectiveness of the discourses to increase the dissemination of the Scientific and Technical Culture (Las Vergnas,2011), this work looked at the learning difficulties o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_____10055::17841a75b5700d1f7c4e7763c89a5a92
https://theses.hal.science/tel-03610127/file/2021PA100034.pdf
https://theses.hal.science/tel-03610127/file/2021PA100034.pdf
Autor:
kubryk, gérard
Publikováno v:
Education. Université Paris Nanterre, 2021. Français
Education. Université Paris Nanterre, 2021. Français. ⟨NNT : ⟩
Education. Université Paris Nanterre, 2021. Français. ⟨NNT : ⟩
Starting from the Scientific School Categorization (SSC) and the causes of the ineffectiveness of the discourses to increase the dissemination of the Scientific and Technical Culture (Las Vergnas,2011), this work looked at the learning difficulties o
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::fbbd22e66da22f3c435719965e7486a2
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03195360/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/tel-03195360/document
Autor:
Mia Šetić
Publikováno v:
Psychological Topics, Vol 25, Iss 3, Pp 459-478 (2016)
Psihologijske teme
Volume 25
Issue 3
Psihologijske teme
Volume 25
Issue 3
U radu su prikazane suvremene spoznaje o kognitivnim i neuronskim sustavima koji se nalaze u podlozi razumijevanja prirodnih brojeva. Prvi sustav, karakterističan samo za ljude, omogućuje razumijevanje egzaktnih brojeva i njihovu fleksibilnu primje
Autor:
Strelec, Sabina
Publikováno v:
Maribor
Diplomsko delo z naslovom Prostorske predstavitve števil pri otrocih v predšolskem obdobju teoretično in empirično predstavlja področje prepoznavanja števil v vrtcu s pomočjo hitrih slik. V teoretičnem delu diplomskega dela je predstavljen ra
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1857::e107bed320d5b2067ae3aa16d2047f71
https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=40716
https://dk.um.si/IzpisGradiva.php?id=40716
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.