Zobrazeno 1 - 10
of 433
pro vyhledávání: '"subdivision connectivity"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Virtual Reality; 2010, Vol. 9 Issue 4, p13-19, 7p, 6 Color Photographs, 4 Diagrams
Publikováno v:
International Journal of Virtual Reality
International Journal of Virtual Reality, IPI Press, 2015, 9 (4), pp.13-19
International Journal of Virtual Reality, IPI Press, 2015, 9 (4), pp.13-19
International audience; In this paper we present a novel algorithm for constructing subdivision connectivity mesh from dense original mesh. Our algorithm begins from a coarse base mesh generated from the original mesh and then the original mesh is di
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::87d531947316abf349bc26a13a167653
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01530523
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01530523
Publikováno v:
Inverse Problems & Imaging. 11:825-855
Curvilinear surfaces in 3D Euclidean spaces are commonly represented by triangular meshes. The structure of the triangulation is important, since it affects the accuracy and efficiency of the numerical computation on the mesh. Remeshing refers to the
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Computer Animation and Virtual Worlds. 22:519-528
This paper presents a subdivision connectivity remeshing approach for closed genus 0 meshes. It is based on spherical parameterization and umbrella-operator smoothing. Our main contribution lies in adopting a low-distortion spherical parameterization
Autor:
Gabriel Taubin
Publikováno v:
The Visual Computer. 18:357-367
with linear time and space complexity, to detect and reconstruct uniform Loop, Catmull–Clark, and Doo–Sabin subdivision structure in irregular triangular, quadrilateral, and polygonal meshes. We consider two main applications for these algorithms
Autor:
Chen Tiantian, Zhao Gang
Publikováno v:
Proceedings 2011 International Conference on Transportation, Mechanical, and Electrical Engineering (TMEE).
A Loop subdivision surface reconstruction method to reproduce a triangular mesh with subdivision connectivity is proposed, which can make full use of the multiresolution analysis of subdivision surface. Firstly, the base mesh is created by removing m
Publikováno v:
CSCWD (1)
This paper proposes a new approach to converting irregular genus-0 meshes into those with subdivision connectivity. The original mesh is parameterized onto the unit sphere firstly. Then a spherical base mesh is constructed with only four vertices. Af