Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"style shift."'
Publikováno v:
University of Chitral Journal of Linguistics and Literature, Vol 7, Iss II (2023)
The writing style is the core element of the authors as it varies from place to place under cultural representation through code-mixing and code-switching. The current study is qualitative in nature describing the style shift and the code mixing and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/072e20b9e2834c0aa9ba924ffdc38e68
Autor:
Abbas Brashi
Publikováno v:
Translation and Interpreting : the International Journal of Translation and Interpreting Research, Vol 13, Iss 2 (2021)
This study examines style shifting in an Arabic translation of Susan Glaspell’s play, Trifles by Abbas Brashi. It presents an overview of the play, as well as its importance and relevance to Arab culture. It describes the different varieties of Ara
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/84203b77cf564d6a8f03813b246dbbc6
Autor:
Kelvin K. H. Lee
Publikováno v:
New Voices in Japanese Studies, Vol 10, Pp 52-75 (2018)
This paper focuses on how social meanings indexed by language use in the real world can be recontextualised in telecinematic texts such as anime to construct and convey different aspects of a character’s identity. In a case study of the science-fic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff362301372545fb80f8969d563c5590
Autor:
Padporynava, Liubou
Publikováno v:
Rozprawy Komisji Językowej / Dissertations of Language Comitte. (62):91-102
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=517613
Autor:
Ostromęcka-Frączak, Bożena
Publikováno v:
Rozprawy Komisji Językowej / Dissertations of Language Comitte. (62):81-89
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=517608
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
オカザキ,ワタル, OKAZAKI,Wataru
Publikováno v:
兵庫教育大学研究紀要 : 人間発達教育専攻 特別支援教育専攻 教育内容・方法開発専攻 教育実践高度化専攻 附属学校園. 52:19-31
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Topham, Emma
This study aimed to investigate the use of accommodation of assertive utterances (AUs) in the conversations of 49 girls aged 5;0-13;1. Based on the findings of earlier research that the use of such language is more closely related to age than to gend
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::501f4dfe5e26fb720392703b2af1b881
Publikováno v:
広島大学大学院教育学研究科紀要. 第二部, 文化教育開発関連領域. 64:157-165
This research investigates the use of polite form by elementary school students and factors influencing the use of polite form. Contained in the data are voice recordings of the interactions between the tester and 22 students from grades 2 through 6