Zobrazeno 1 - 10
of 1 452
pro vyhledávání: '"study quality"'
Autor:
Danilo Di Bona, MD, PhD, Palma Carlucci, MD, Federico Spataro, MD, Giovanni Paoletti, MD, Josiane Cognet-Sicé, PharmD, Silvia Scurati, PhD, Giorgio Walter Canonica, MD
Publikováno v:
Journal of Allergy and Clinical Immunology: Global, Vol 3, Iss 2, Pp 100208- (2024)
Background: Although randomized controlled trials (RCT) are the reference standard of evidence in allergen immunotherapy (AIT), nonrandomized studies (NRS) are needed to confirm their results in more representative populations, particularly for treat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/447faf4391964462af367b3399f1af86
Publikováno v:
Global Epidemiology, Vol 5, Iss , Pp 100110- (2023)
Toews et al. [1] and the World Health Organization (WHO) [2] reviewed observational epidemiology studies of non-sugar sweeteners (NSSs) and various health effects. The former used the Risk of Bias in Non-randomised Studies – of Interventions (ROBIN
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3785ed7783ef4dcb94f7390fb9021cbd
Autor:
Serif Yurt, Oruc Alper Onk
Publikováno v:
Turkish Journal of Vascular Surgery, Vol 32, Iss 1, Pp 34-41 (2023)
Aim: In this study, the mid-term results of the pharmacomechanical thrombolysis treatment administered in patients with iliofemoral acute-subacute (patients with symptoms less than 21 days old whose DVT was diagnosed with physical examination and dup
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/045c6110264443ee9b13baadb02aa9e9
Autor:
Johannes Carl, Jaime Barratt, Kelly P. Arbour-Nicitopoulos, Lisa M. Barnett, Dean A. Dudley, Peter Holler, Richard Keegan, Matthew Kwan, Raffaele Scurati, Raymond Kim-Wai Sum, Nalda Wainwright, John Cairney
Publikováno v:
International Journal of Behavioral Nutrition and Physical Activity, Vol 20, Iss 1, Pp 1-15 (2023)
Abstract Background The physical literacy (PL) concept integrates different personal (e.g., physical, cognitive, psychological/affective, social) determinants of physical activity and has received growing attention recently. Although practical effort
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a87f504b4f094744952ea534b7d7f1be
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Modern Research in English Language Studies, Vol 9, Iss 1, Pp 97-123 (2021)
Inspired by the works of scholars who have done great efforts to improve study quality in second language (L2) papers in the recent decade (e.g., Hu & Plonsky, 2019; Larson-Hall, 2012, 2017; Plonsky, 2013; Norris, 2015), this paper aims to capture th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1e9571c366b4a00890c6fab3e65a73b
Publikováno v:
Clínica y Salud. Investigación Empírica en Psicología, Vol 32, Iss 3, Pp 95-102 (2021)
En este trabajo se revisa la evaluación de la calidad de los estudios primarios incluidos en los metaanálisis publicados en las principales revistas españolas de psicología. Concretamente se analiza la codificación y evaluación de la calidad de
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f2d57c5b2da4842aaeb51ae5f4ace3d
Publikováno v:
Nordisk tidsskrift for pedagogikk og kritikk, Vol 7, Iss 0, Pp 362-375 (2021)
Student surveys are an integral part of quality assessment in the education sector and play a vital role in the justification of policies and decisions on governmental, institutional and individual levels. Each year in Norway a governmental agency fo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/42e7d703c2534ab9a6c85fe5fc4a55ba
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
In der 4.Sächsischen Studierendenbefragung wurden die Studierenden an den sächsischen Universitäten, Fachhochschulen und Kunsthochschulen zur Qualität von Studium und Lehre sowie ihren Bildungswegen befragt. Im Vergleich mit den Vorgängerstudien
Externí odkaz:
https://tud.qucosa.de/id/qucosa%3A86853
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A86853/attachment/ATT-0/
https://tud.qucosa.de/api/qucosa%3A86853/attachment/ATT-0/