Zobrazeno 1 - 10
of 14
pro vyhledávání: '"students' language use"'
Elevator speech: Students’ discussions of forces and acceleration by means of a scale in an elevator
Autor:
Astrid Johansen, Berit Bungum
Publikováno v:
LUMAT, Vol 10, Iss 1 (2022)
Students’ challenges in learning mechanics are well documented from test situations, and group discussions are considered a fruitful way to meet these challenges. In this paper, we present a study from an authentic teaching setting where upper seco
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f9e6bf73a052463099683aab565bbdaf
Autor:
Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 28, Iss 3, Pp 17-39 (2019)
In this article, we assume that discursive language aspects are highly intertwined with students’ knowledge building and learning in science. The article analyses students’ collaborative discussions about a PISA assignment in science. We investig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/692bb8e027154b0abcb332cb8d50bdf0
Autor:
Hugo von Zeipel, Anna-Karin Westman
Publikováno v:
Utbildning & Demokrati, Vol 28, Iss 3, Pp 57-75 (2019)
In this article, we assume that discursive language aspects are highly intertwined with students’ knowledge building and learning in science. The article analyses students’ collaborative discussions about a PISA assignment in science. We investig
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ef860ed1a194dce9a1a5292a70c1934
Autor:
Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
Publikováno v:
Nordina: Nordic Studies in Science Education, Vol 13, Iss 1 (2017)
In order to use and understand a scientific language students need the ability to move between everyday and scientific discourses. This article analyses exploratory talks, and use of language when students collaboratively discuss a science assignment
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7fc481bce5e849729e73ffb595e53670
Autor:
Sõrmus, Kadri, Lepajõe, Kersti
Publikováno v:
Tallinna Ülikooli Eesti Keele ja Kultuuri Instituudi Toimetised / Proceedings of TLU Institute of Estonian Language and Culture. (16):205-227
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=440929
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anders Jakobsson, Pia Nygård Larsson
Publikováno v:
Nordina: Nordic Studies in Science Education, Vol 13, Iss 1 (2017)
In order to use and understand a scientific language students need the ability to move between everyday and scientific discourses. This article analyses exploratory talks, and use of language when students collaboratively discuss a science assignment
Autor:
Pia Nygård Larsson, Anders Jakobsson
In this article, we assume that discursive language aspects of science education are highly intertwined with students’ knowledge-building and meaning-making in science. In an empirical case study, we investigate secondary students’ (ages 15 to 16
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6646bc66220a079dd4f56ae6e0ea9a27
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-3150
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mau:diva-3150
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.