Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"strut angle"'
Publikováno v:
Buildings, Vol 13, Iss 11, p 2814 (2023)
Macro diagonal cracks can significantly reduce the stiffness of slender reinforced concrete (RC) beams, which results in excessive deflection compared with limitations from design specifications. To evaluate the post-cracking stiffness of slender RC
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d09adb0eef354418b92b5ae9c93a3a1b
Simplified Evaluation of Shear Stiffness Degradation of Diagonally Cracked Reinforced Concrete Beams
Publikováno v:
Materials, Vol 16, Iss 13, p 4752 (2023)
Shear cracking in concrete box-girder bridges, which could cause excessive deflection during the serviceability limit state, cannot be effectively avoided by code-guided design. While elastic shear deformation only accounts for a small proportion of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b8e7c6ac1e4467380ee1f11d220e253
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Simplified Evaluation of Shear Stiffness Degradation of Diagonally Cracked Reinforced Concrete Beams
Publikováno v:
Materials; Volume 16; Issue 13; Pages: 4752
Shear cracking in concrete box-girder bridges, which could cause excessive deflection during the serviceability limit state, cannot be effectively avoided by code-guided design. While elastic shear deformation only accounts for a small proportion of
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Structural Health Monitoring. 19:537-551
Acoustic emissions have been widely used as a means to investigate the damage state of concrete structures. While successful applications have regarded the localisation of cracks, quantification of the damage and safety margin estimation have been el
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.