Zobrazeno 1 - 10
of 21
pro vyhledávání: '"structured input activities"'
Autor:
Mastaneh Haghani, Mojgan Rashtchi
Publikováno v:
Asian-Pacific Journal of Second and Foreign Language Education, Vol 8, Iss 1, Pp 1-18 (2023)
Abstract The present quasi-experimental study investigated which component of processing instruction (PI) is responsible for its beneficial effects and whether EFL learners with different learning styles similarly benefit from PI components. In doing
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dc6f12f02cd04f89b0324c34898c6a48
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 2, p 39 (2024)
The present study was conducted to investigate the relative effect of structured input, referential activities, and affective activities on the acquisition of English causative forms. The processing of English causative structures is hindered by The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/24c2c72e3ba8431aac67167c1fc1ab00
Autor:
Alessandro Benati
Publikováno v:
Languages, Vol 8, Iss 2, p 135 (2023)
This paper is the introductory paper of the Special Issue titled: “New Research on the Role and Effects of Structured Input in Assessing the Nature of Language Processing”. It provides a clear analysis of the nature and role of structured input a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea853ada926448769b1a9510de210611
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Yasaman Azmoon
Although many investigations have been carried out into the consequence of applying different approaches to teaching writing, there is still a lack of the empirical comparing research into two influential focus-on-form methods of generating writing a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::0f85b1688849dccf996de44c036b8dd0
http://hdl.handle.net/10481/69832
http://hdl.handle.net/10481/69832
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gloria Isabel Bosch Roig
Publikováno v:
Porta Linguarum Revista Interuniversitaria de Didáctica de las Lenguas Extranjeras.
Task Based Language Learning (TBLL) can reconcile two traditional approaches effectively, on the one hand, the traditional communicative method, in which the content and the meaning are central and, secondly, the method of grammar-translation, in whi
Publikováno v:
International Journal of Applied Linguistics and English Literature, Vol 2, Iss 1, Pp 23-27 (2013)
Input Processing (IP) proposed by VanPatten (1993), was innovated based on Krashen’s (1982) input hypothesis. In IP model, principles are stated that describe how learners either miss grammatical markers in the input or how they get them wrong (Van
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.