Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"stimulus-response binding"'
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 5, Iss 1 (2022)
Previous studies demonstrated that contingency learning can be both (a) unaware (Schmidt et al., 2007), and (b) explained in terms of an automatic retrieval of stimulus-response bindings from the last episode in which the cue stimulus has been presen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/93bd887b488b4f13b02226341d3e89ad
Publikováno v:
Journal of Cognition, Vol 5, Iss 1 (2022)
Re-encountering a stimulus retrieves nominally relevant, categorical response features related to previous action decisions in response to this stimulus. Whether binding and retrieval extend to nominally irrelevant, metric features relating to an act
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2f8f12a2f5254862b19b28ea15ec7d31
Autor:
Tarini Singh, Torsten Schubert
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Binding theories postulate an integration of stimulus and response features into temporary episodic traces or event files. In general, in the visual binding literature, attention is considered to be necessary to feature binding, and a higher cognitiv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ddc64b662574fa0946d1c61b5b1dc6c
Autor:
Carina G. Giesen, Christian Frings
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 217, Iss , Pp 103330- (2021)
Merely observing how another person responds to a stimulus results in incidental stimulus-response (SR) bindings in memory. These observationally acquired SR bindings can be retrieved on a later occasion. Retrieval will bias current behavioral respon
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5cd379dd609d4b7f82d5fe1514d95749
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Guangjun Xu, J. Toby Mordkoff
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Irrelevant aspects of the environment or irrelevant attributes of task-relevant stimuli can have important and reliable effects on behavior. When the specific values of an irrelevant attribute are correlated with different responses, a correlational-
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/44e389031efe49cd9dd1133966d4c5a4
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2020)
A habit is a regularity in automatic responding to a specific situation. Classical learning psychology explains the emergence of habits by an extended learning history during which the response becomes associated to the situation (learning of stimulu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fbc3a732dd804b7ab247b147b2816be2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.