Zobrazeno 1 - 10
of 43
pro vyhledávání: '"steam learning"'
Publikováno v:
Jurnal Pendidikan Islam, Vol 10, Iss 1, Pp 101-112 (2024)
The 21st century is marked by increasing technological progress and productivity. This progress has provided a challenge for the education sector to produce quality young people with adequate skills. This research examines the effectiveness of a lear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/897dadeb2def4e5996d869c2dac4fec4
Publikováno v:
Ta'dib, Vol 27, Iss 1, Pp 151-162 (2024)
Development of the industrial era 4.0 emphasizes the need for higher-order thinking skills (HOTS), especially in science and science learning in elementary schools. The low level of high-level thinking skills and science learning outcomes of elementa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee907e742a4341df9894853f6ff930cc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Warta LPM, Pp 199-209 (2022)
STEAM (Science, Technology, Engineering, Art, and Mathematics) learning is a method that integrates science, technology, engineering, art, and mathematics in learning so that it can be easily understood by students. STEAM learning is carried out from
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/251586aca6e24d69ad5e4ffc60b497e8
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 9, Iss 1, Pp 1-22 (2022)
Highlights The STEAM learning cycle was proposed to describe four phases for successful STEAM learning. Affect factors of learning intention in STEAM education were investigated. Motivation factors positively influences perceived usability and learni
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fb1f141662ab4c1aab3efd1569af8ebc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Teacher education students, as an important reserve in the field of education, their growth and development are related to the future of science, economy, sustainable development of education. Through participation in the educational practice of STEA
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/efc6ad215bba40d7b377537204899dbc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nipriansyah Nipriansyah, Rambat Nur Sasongko, Muhammad Kristiawan, Edy Susanto, Putri Fatmawati Arinal Hasanah
Publikováno v:
Al-Athfaal, Vol 4, Iss 1, Pp 77-89 (2021)
The STEAM method is applied to early childhood to provide broader thinking power in problem solving. Penelitian aims to describe the learning STEAM (Science, Technological, Engineering, Art and Mathematic) with media loose parts that can enhance the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69018eb01a9c462c8a42afdf8acc3007
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.