Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"statistic education"'
Publikováno v:
Lietuvos Matematikos Rinkinys, Vol 46, Iss spec. (2023)
Evaluation of students’ works where they present not only answer but solution also, can be subjective. In this article we present some exam tasks with non-correct solutions and statistics, that show wide evaluation scale dependingly on revising tea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/87a15582fe3b4c9e928a043cf0dccfa8
Autor:
Aleksandras Krylovas, Olga Subač
Publikováno v:
Lietuvos Matematikos Rinkinys, Vol 46, Iss spec. (2023)
In this article some problems in test on discrete mathematics are analyzed. Using statistics of students results we present several problems that presence in test could be more or less advisable.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7aa0f759f22b47adad39ea3974b23166
Autor:
Pär Bjälkebring
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 4 (2019)
Math anxiety is a feeling of tension, worry, and/or fear in situations involving math-related activities. The relationship between Math anxiety and math cognition has been frequently studied, and the negative associations between the two have been ob
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0e38dc21f2224f3ebc57ef856ed3273d
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Aleksandras Krylovas, Olga Suboč
Publikováno v:
Lietuvos Matematikos Rinkinys, Vol 45, Iss spec. (2005)
In this article we present methodics of teaching discrete mathematics for first course students of Faculty of Electronics in VGTU. We present analysis of marks in course and separate groups, relaitionship between results of two tests.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fa40b651e4724e2e9fb496d7824424e0
Autor:
Öztürk Zora, Leyla
Bu araştırmanın amacı sekizinci sınıf öğrencilerinin sütun grafiği, çizgi grafiği, daire grafiği, merkezi eğilim ve dağılım ölçüleri ile ilgili istatistiksel akıl yürütme becerilerinin incelenmesi ve öğrencilerin istatistikse
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::9c3b29a206772c5d91fe877200ccbe45
https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403809
https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/403809
Autor:
Henz, Jader Luiz
Publikováno v:
Repositório Institucional da FURG (RI FURG)
Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
Universidade Federal do Rio Grande (FURG)
instacron:FURG
Os conceitos de Estatística têm indicado, desde a publicação dos Parâmetros Curriculares Nacionais, espaço nos currículos das escolas de Educação Básica. Essa presença é reiterada em 2018, com a publicação da Base Nacional Comum Curricu
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::125a958c18f487ac76bb4c49134a54f1
http://repositorio.furg.br/handle/1/8501
http://repositorio.furg.br/handle/1/8501
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.