Zobrazeno 1 - 10
of 927
pro vyhledávání: '"sport pedagogy"'
Publikováno v:
Cogent Education, Vol 11, Iss 1 (2024)
University curricula of Physical Activity and Sport Sciences usually strengthen different areas of professional intervention to their students. Physical activity for health, sports training, physical performance, sports management, and physical educa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0df475ae1f54f95ba5e1ddeddf1eb8b
Autor:
Alfonso Valero-Valenzuela, Luz Amelia Hoyos Cuartas, Diego Andrés Heredia-León, Patxi León-Guereño
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9e3ae0c1ef124124894bbb71e5ad1f69
Publikováno v:
Formazione & Insegnamento, Vol 22 (2024)
La pratica di attività sportiva assume un significato rilevante all’interno del processo educativo di ogni individuo. La Sport Pedagogy (SP) si realizza in una varietà di contesti, tra cui la scuola, l’associazione sportiva, la famiglia e compr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/480c55ccde294871a7b245bb59519480
Publikováno v:
Open Education Studies, Vol 6, Iss 1, Pp 1158-1176 (2024)
This study sought to propose the Undesirable Behavior Strategies Questionnaire – Physical Education (UBSQ-PE), based on Doyle, W. (1977). Paradigms for research on teacher effectiveness. Review of Research in Education, 5(1), 163–198. classroom e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b412f0be3d1646d895f62d6242aebe4c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Euichang Choi
Publikováno v:
Cheyuk gwahag yeon-gu, Vol 33, Iss 3, Pp 279-295 (2022)
PURPOSE Sport pedagogy (SP) has established itself as a subdiscipline in Human Movement Studies since the 1970s. It has become an academic labyrinth as a result of its rapid flourishing. Most researchers are extremely confused about this disorderly r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fe8a81bddbf2452d93965e7a0b40c66e
Autor:
Ana Flávia Backes, Valmor Ramos, Vinícius Zeilmann Brasil, Leonardo Ristow, Sandy Dorian Isla Alcoser, Luciane Cristina Arantes, Juarez Vieira do Nascimento
Publikováno v:
Journal of Physical Education, Vol 34 (2023)
ABSTRACT The present theoretical paper aimed to present pedagogical principles of constructivist-oriented teaching practices in team sports (TS). Specifically, the research sought to situate constructivism as a conceptual perspective to guide the tea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed19e2eaa4e34b759106eab61e997a5e
Publikováno v:
Current Issues in Sport Science, Vol 8, Iss 3 (2023)
This Special Issue focuses on technology and how people are making sense of this related to body, movement, exercise and health through a sport pedagogical lens.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/053c8f521790482ead6a03fd3e8a4dd2