Zobrazeno 1 - 10
of 138
pro vyhledávání: '"spanish l2."'
Autor:
Susana Dimas Cintas
Publikováno v:
Revista Nebrija de Linguistica Aplicada a la Enseñanza de Lenguas, Vol 18, Iss 36 (2024)
The present study evaluated student academic performance on grammar focused tasks in a Spanish L2 flipped classroom compared to a non-flipped classroom. This research included (i) a between-group design, which involved a control group being instructe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8319a4f95d034fcf8f8b80f1f0d7e051
Publikováno v:
Social Inclusion, Vol 11, Iss 4, Pp 24-34 (2023)
The present article explores the perceived role of work and proficiency in a second or additional language(s) among a group of Chinese migrant women learning Spanish in Andalusia. The enrolment of Chinese adult learners in language upgrading programm
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e1de233417f4877876ee7f824da2adb
Publikováno v:
Social Inclusion, 11, 4, 24-34, Adult Migrants' Language Learning, Labour Market, and Social Inclusion
The present article explores the perceived role of work and proficiency in a second or additional language(s) among a group of Chinese migrant women learning Spanish in Andalusia. The enrolment of Chinese adult learners in language upgrading programm
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/90366
Autor:
Anastasiia Ogneva
Publikováno v:
Sintagma, Vol 34, Pp 81-101 (2022)
This paper reports on the results of a pilot study investigating grammatical gender assignment to transparent and opaque inanimate Spanish nouns by Russian-speaking learners with an intermediate-advanced level in L2. 29 Russian natives and 28 native
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/add048801ded4c899f8a42a93870061c
Autor:
Matías Hidalgo Gallardo
Publikováno v:
Sintagma, Vol 33, Pp 63-82 (2021)
The lack of empirical research regarding Spanish L2 vocabulary learning has motivated to analyse in this study the short-term and medium-term impact of the method of vocabulary presentation and of learners’ mother tongue on vocabulary acquisition.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9462a10083a648f9a25dd5f2eb45e7c5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Pecican, Anca
Publikováno v:
Dialogos. 20(36):236-257
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=810198
Autor:
Susana de los Heros
Publikováno v:
EuroAmerican Journal of Applied Linguistics and Languages, Vol 6, Iss 1, Pp 74-77 (2019)
This book review focuses on the monographic volume, Learning and using conversational humor in a second language during study abroad, written by Rachel Shively (Illinois State University) and published in 2018 by de Gruyter. The book offers a thoroug
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ea93982b057475ba39503b05db32b74
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.