Zobrazeno 1 - 10
of 1 016
pro vyhledávání: '"spacing effect."'
Publikováno v:
Journal of Marine Science and Engineering, Vol 12, Iss 6, p 923 (2024)
This study examines the impact of the spacing parameter on the efficacy of an array of hybrid modules functioning as both floating breakwaters and wave energy converters. The dual functionality is ensured by the ability of the device to autoadjust it
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b31db5e9ea784a5da66ba411da6c4b6b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Roya Khoii, Kobra Fallah Abed
Publikováno v:
Research in English Language Pedagogy, Vol 10, Iss 3, Pp 412-436 (2022)
Spaced repetition seems to play a significant role in the learning and retention of words in foreign language settings. This experimental study investigated the impact of expanding and equal spacing conditions on receptive and productive English voca
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a4a1cd931c174cb4b666d4c4301394a4
Autor:
Vanessa Foot-Seymour, Melody Wiseheart
Publikováno v:
Cognitive Research, Vol 7, Iss 1, Pp 1-20 (2022)
Abstract Spaced learning—the spacing effect—is a cognitive phenomenon whereby memory for to-be-learned material is better when a fixed amount of study time is spread across multiple learning sessions instead of crammed into a more condensed time
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/34744d3fc9954557bffe32a3901de627
Publikováno v:
Cognitive Research, Vol 6, Iss 1, Pp 1-17 (2021)
Abstract The spacing effect refers to the improvement in memory retention for materials learned in a series of sessions, as opposed to massing learning in a single session. It has been extensively studied in the domain of verbal learning using word l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/14da64a4171d4f2ba9245dc35d8c6c18
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی, Vol 12, Iss 1, Pp 101-115 (2020)
The purpose of this study was to determine the effect of distribution of practice on the acquisition, retention with different intervals 1, 7, and also judgment of learning accuracy of forehand drive in table tennis. The 32 female student with 18- 24
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b0bac70a1729425e99dedbb672e4e6f2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.