Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"sources of validity evidence"'
Autor:
Vahit BADEMCİ
Publikováno v:
Volume: 6, Issue: 12 148-154
International e-Journal of Educational Studies
International e-Journal of Educational Studies
Validity is the most fundamental cerebration in educational and psychological testing. That is to say, validity is a crucial concept in psychometrics, but it is still misunderstood and misused. Validity has changed in the last 100 years, in other wor
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3b1a78f2bcecf63a00db9498fe14f93c
https://dergipark.org.tr/tr/pub/iejes/issue/73263/1140672
https://dergipark.org.tr/tr/pub/iejes/issue/73263/1140672
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Angel Arias, Stephen G. Sireci
Publikováno v:
Repositorio Ibero
Corporación Universitaria Iberoamericana
instacron:Corporación Universitaria Iberoamericana
Revista Iberoamericana de Psicología, Vol 14, Iss 1, Pp 11-22 (2021)
Corporación Universitaria Iberoamericana
instacron:Corporación Universitaria Iberoamericana
Revista Iberoamericana de Psicología, Vol 14, Iss 1, Pp 11-22 (2021)
Antecedentes: La validez es uno de los conceptos más fundamentales en el contexto de pruebas educativas y psicológicas y se refiere al grado en el que la evidencia teórica y empírica respaldan las interpretaciones de las puntaciones obtenidas a p
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::615e4a24445473c5fbdf716f231ba303
https://repositorio.ibero.edu.co/handle/001/2838
https://repositorio.ibero.edu.co/handle/001/2838
Autor:
Carlos Suso-Ribera, Óscar Peris-Baquero, Alba Quilez-Orden, Jorge Osma, Víctor Martínez-Loredo
Publikováno v:
International Journal of Environmental Research and Public Health
Volume 18
Issue 16
Zaguán. Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
instname
Repositori Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol 18, Iss 8251, p 8251 (2021)
Volume 18
Issue 16
Zaguán. Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
instname
Repositori Universitat Jaume I
Universitat Jaume I
International Journal of Environmental Research and Public Health, Vol 18, Iss 8251, p 8251 (2021)
The current diagnostic systems for mental health disorders are categorical, which, it has been argued, poorly reflect the reality of mental health problems. This is especially relevant in emotional disorders (EDs), especially due to the existing como
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::cb6b76fb0e761dab55c9944ad75bd4d6
http://zaguan.unizar.es/record/106661
http://zaguan.unizar.es/record/106661
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
BADEMCİ, Vahit
Publikováno v:
Volume: 4, Issue: 1 81-97
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
The most authoritative source regarding the development and evaluation of educational and psychological tests is published by name of the Standards for Educational and Psychological Testing and briefly referred to as the Standards. This study is rela
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::e7ce1f460aadc139207af0a2ba6aa06b
https://dergipark.org.tr/tr/pub/etad/issue/29984/323491
https://dergipark.org.tr/tr/pub/etad/issue/29984/323491
Autor:
BADEMCİ, Vahit
Publikováno v:
Volume: 4, Issue: 1 63-80
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Eğitim ve Toplum Araştırmaları Dergisi
Tests or measurement instruments are not valid. Because, validityis a property of the proposed interpretations and uses of scores. Thus, suchstatements as “the test is valid” or “the scores are valid” should not be used.Validity has evolved i
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=tubitakulakb::ea8c5de4030968e2995c5a642332b1cb
https://dergipark.org.tr/tr/pub/etad/issue/29984/319320
https://dergipark.org.tr/tr/pub/etad/issue/29984/319320
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.