Zobrazeno 1 - 10
of 48
pro vyhledávání: '"socio-emotional outcomes"'
Publikováno v:
2-2022, BiB Working Paper, 69
Grandparents act as the third largest caregiver after parental care and daycare in Germany, as in many Western societies. Adopting a double-generation perspective, we investigate the causal impact of this care mode on children’s health, socio-emoti
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/79896
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bleses, Dorthe, Jensen, Peter, Slot, Pauline, Justice, Laura, Leerstoel Leseman, Education and Learning: Cognitive and Motor Disabilities
Publikováno v:
Bleses, D, Jensen, P, Slot, P & Justice, L M 2020, ' Low-Cost Teacher-Implemented Intervention Improves Toddlers' Language and Math Skills ', Early Childhood Research Quarterly, vol. 53, pp. 64-76 . https://doi.org/10.1016/j.ecresq.2020.03.001
Early Childhood Research Quarterly, 53, 64. Elsevier Limited
Early Childhood Research Quarterly, 53, 64. Elsevier Limited
The first years of life are foundational for children's cognitive and social–emotional development and to subsequent development in a variety of domains. In many countries, an increasing number of toddlers is enrolled in early childhood education (
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::8feed55574c607c9b546d81ee4d0482b
https://pure.au.dk/portal/da/publications/lowcost-teacherimplemented-intervention-improves-toddlers-language-and-math-skills(827d90c6-8eab-40ed-8f5f-113d64e616da).html
https://pure.au.dk/portal/da/publications/lowcost-teacherimplemented-intervention-improves-toddlers-language-and-math-skills(827d90c6-8eab-40ed-8f5f-113d64e616da).html
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BiB Working Paper
Grandparents act as the third largest caregiver after parental care and daycare in Germany, as in many Western societies. Adopting a double-generation perspective, we investigate the causal impact of this care mode on children’s health, socio-emoti
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::74ef6fb9922c7129d9ce2b93d33938d5
https://hdl.handle.net/10419/250456
https://hdl.handle.net/10419/250456
This paper examines socio-emotional and academic outcomes among 17-year-olds with different types of special educational needs and the role of parental educational expectations in shaping these outcomes, using data from Ireland's national longitudina
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::fcc4d47264526744f15d6425136f7a86
https://hdl.handle.net/10419/237963
https://hdl.handle.net/10419/237963
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
McNally, Sinéad ORCID: 0000-0002-9501-2535 , Quigley, Jean ORCID: 0000-0003-0469-5199 and Darmody, Merike ORCID: 0000-0003-3264-8031 (2019) The socio-emotional development of language-minority children entering primary school in Ireland. Irish Educational Studies, 38 (4). pp. 519-534. ISSN 0332-3315
Socio-emotional development is increasingly recognised as playing a central role in children’s academic achievement. However, little is known about the socio-emotional development of language-minority children on entry to school and how these child
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1c297fc9073112f69ff8415baf22e167
http://doras.dcu.ie/26250/
http://doras.dcu.ie/26250/