Zobrazeno 1 - 10
of 744
pro vyhledávání: '"social stories™"'
Autor:
Barry Wright, Kerry Jane Bell, Jane E Blackwell, Catarina Teige, Laura Mandefield, Han I Wang, Charlie Welch, Arabella Scantlebury, Jude Watson, Dean McMillan, Emma Standley, Leah Attwell, Hayley Carrick, Amelia Taylor, Olivia Taylor, Rachel Hodkinson, Hannah Edwards, Hannah Pearson, Steve Parrott, David Marshall, Danielle Varley, Rebecca Hargate, Ann Mclaren, Catherine Elizabeth Hewitt
Publikováno v:
Health Technology Assessment, Vol 28, Iss 39 (2024)
Background Differences in the way autistic children experience the world can contribute to anxiety and stress. Carol Gray’s Social Stories™ are a highly personalised intervention to support children by providing social information about specific
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbc6b3c8575e43f9b34afbac179dbaa3
Autor:
Han-I. Wang, Kerry Bell, Jane Blackwell, Charlie Welch, Laura Mandefield, Judith Watson, Emma Standley, Dean McMillan, Simon Gilbody, Barry Wright, Catherine Hewitt, Steve Parrott
Publikováno v:
BJPsych Open, Vol 10 (2024)
Background One in 57 children are diagnosed with autism in the UK, and the estimated cost for supporting these children in education is substantial. Social Stories™ is a promising and widely used intervention for supporting children with autism in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4d217fdb82364e19ae933c5065d58f79
Publikováno v:
Frontiers in Digital Health, Vol 6 (2024)
IntroductionSocial Stories (SS) is a socially-valid intervention for autistic children and young people (CYP) which is used widely by professionals and parents. Research suggests that whilst parents are in an ideal position to deliver interventions f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d46c09a15d964c00b6e549173f0af82f
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 14 (2024)
Social Stories™ is one of the most popular interventions for autistic children and has been researched extensively. However, effectiveness data has been gathered mainly through single-participant designs which generate outcomes which can lack gener
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/896cc3ee44ae4cbbaaece3c9ed47aa82
Publikováno v:
Advances in Autism, 2021, Vol. 8, Issue 3, pp. 243-251.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/AIA-02-2021-0013
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Social Stories™ (SS) is one of the most popular and researched interventions for autistic children. To date, research that focuses on outcomes has been prioritized over the investigation of the psychological mechanisms that inform the intervention.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/151244a4727148d9ab5610a7e9c9dd79
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.