Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"social cognitive domain theory"'
Autor:
Natalya V. Gorlova
Publikováno v:
Национальный психологический журнал, Vol 1, Iss 33, Pp 47-58 (2019)
Background. One of theoretical approaches towards developmental tasks in adolescence is the study of personal autonomy. The modern fast-paced world expects adolescents to be independent and proactive. The Objective is to study the overall state of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f71566674c70459dbbdb46b9d4b685b4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marici, Marius
Publikováno v:
Analele Ştiinţifice ale Universităţii »Alexandru Ioan Cuza« din Iaşi. Psihologie / Scientific Annals of Alexandru Ioan Cuza University of Iasi - Psychology. (1):19-37
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=283068
Autor:
Jianjin Liu
Publikováno v:
Ethics in Progress, Vol 9, Iss 1 (2018)
Based on the Social Cognitive Domain Theory, the paper explored the adolescents’ conceptions of teacher authority in different domains and their relations to rule violations in school. The main results are: 1) Adolescents viewed moral, conventional
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e81b44ad804e4f8c877d93009ee8e904
Autor:
N V Gorlova
Publikováno v:
Nacionalʹnyj Psihologičeskij Žurnal, Vol 1, Iss 33, Pp 47-58 (2019)
Background. One of theoretical approaches towards developmental tasks in adolescence is the study of personal autonomy. The modern fast-paced world expects adolescents to be independent and proactive. The Objective is to study the overall state of th
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gilles, Juliana Karras-Jean, Elisha, Isabelle, Ruck, Martin D., Tenenbaum, Harriet R., Willenberg, Ingrid A.
Recent work regarding children’s rights has advocated for research in non-Western settings and with participants who are ethnic/racial minorities. We addressed these issues through secondary analysis of interviews with 63 mixed-race South African c
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3651::df962b89149ef73d7ddffa839ab41743
https://acuresearchbank.acu.edu.au/item/8x382/does-situation-matter-in-conceptions-of-children-s-nurturance-and-self-determination-rights
https://acuresearchbank.acu.edu.au/item/8x382/does-situation-matter-in-conceptions-of-children-s-nurturance-and-self-determination-rights
Autor:
Elien Audenaert, Sophie Baudat, Stijn Van Petegem, Maarten Vansteenkiste, Grégoire Zimmermann, Jean-Philippe Antonietti, Bart Soenens
Publikováno v:
Journal of youth and adolescence, vol. 46, no. 5, pp. 1022-1037
Drawing upon both Social-Cognitive Domain Theory and Self-Determination Theory, the goal of the present multi-informant study was to test whether the correlates of maternal prohibitions depend on what is prohibited (i.e., the content of the social do