Zobrazeno 1 - 10
of 914
pro vyhledávání: '"social cognitive domain theory"'
Autor:
TAKAHASHI, Aya
Publikováno v:
総合政策研究. 16(1):11-23
Publikováno v:
群馬大学教育実践研究. 30:157-168
Publikováno v:
日本福祉大学子ども発達学論集 = THE JOURNAL OF CHILD DEVELOPMENT. 9:21-30
本研究は, 道徳性の心理学に関する一大潮流である社会的認知領域理論について, 道徳性, 社会的慣習, パーソナルなものそれぞれの独自性と, それらの相互関係という視点から概観した.
Autor:
Larry Nucci, Deborah W. Powers
Publikováno v:
Handbook of Moral and Character Education ISBN: 9780203114896
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::12b4397b8c9f74099903c7549db2a54b
https://doi.org/10.4324/9780203114896.ch8
https://doi.org/10.4324/9780203114896.ch8
Autor:
Ozeto, Nana‐Fatima T.1 n.ozeto@surrey.ac.uk, Russell, Pascale Sophie1, Barrett, Martyn1, Ingoglia, Sonia2, Wiium, Nora3, La Coco, Alida2, Inguglia, Cristiano2, Liga, Francesca4, Cricchio, Maria Grazia Lo5, Iannello, Nicolò Maria6, Tenenbaum, Harriet R.1
Publikováno v:
European Journal of Social Psychology. Mar2024, Vol. 54 Issue 2, p592-609. 18p.
Publikováno v:
Handbook of Moral and Character Education ISBN: 9780203114896
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::c640ec8bbc46f38fc9cfef828b762582
https://doi.org/10.4324/9780203114896-19
https://doi.org/10.4324/9780203114896-19
Autor:
Natalya V. Gorlova
Publikováno v:
Национальный психологический журнал, Vol 1, Iss 33, Pp 47-58 (2019)
Background. One of theoretical approaches towards developmental tasks in adolescence is the study of personal autonomy. The modern fast-paced world expects adolescents to be independent and proactive. The Objective is to study the overall state of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f71566674c70459dbbdb46b9d4b685b4
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jianjin Liu
Publikováno v:
Ethics in Progress, Vol 9, Iss 1 (2018)
Based on the Social Cognitive Domain Theory, the paper explored the adolescents’ conceptions of teacher authority in different domains and their relations to rule violations in school. The main results are: 1) Adolescents viewed moral, conventional
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e81b44ad804e4f8c877d93009ee8e904