Zobrazeno 1 - 10
of 37
pro vyhledávání: '"skillslab"'
Autor:
Gießer Christian, Schmitt Johannes, Schmücker Vanessa, Eiler Tanja Joan, Braun Veit, Brück Rainer
Publikováno v:
Current Directions in Biomedical Engineering, Vol 9, Iss 1, Pp 69-72 (2023)
The integration of data gloves into Augmented Reality (AR) applications for medical training increases immersion and realism. By using devices with haptic feedback, better and more intuitive control can be achieved. This has implications for learning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2fd75d24e53946ff8006ffd43aeb1d7e
Publikováno v:
Current Directions in Biomedical Engineering, Vol 9, Iss 1, Pp 49-52 (2023)
The paper discusses SkillsLab+, a medical augmented reality application developed to digitize the practical course SkillsLab. This application provides medical students with a digital tool to learn and apply practical hand movements, initial treatmen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7ece246f37774692ad62d11642bc6812
Publikováno v:
Current Directions in Biomedical Engineering, Vol 9, Iss 1, Pp 41-44 (2023)
The digitizing of medical education has been winning more support in recent years. One of the options is the implementation of Augmented Reality to complement or replace conventional methods in medical training and to create a more efficient learning
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/62313f5189aa4a408f25e7437163bc5a
Publikováno v:
Current Directions in Biomedical Engineering, Vol 8, Iss 2, Pp 416-418 (2022)
The teaching of medicine is in a state of flux. New technologies enable students to learn faster and more efficiently than ever before. Especially the possibilities that augmented reality brings with it can be applied very well in this field. The pos
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7bff59c2fdc345f2b3efddca1aa7e0af
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Keßling, Lukas
Hintergrund: Im Skills Lab der Universität Ulm wurde in den letzten Jahren der Praxis-Check (PC) als neue Prüfungsform für praktische Fertigkeiten eingeführt. Studentische Tutor*innen wurden hierfür als Prüfer*innen eingesetzt. Zur Überprüfun
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::bf2449fc2beb4688129c0cd9d972cc82
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
GMS Journal for Medical Education, Vol 35, Iss 5, p Doc56 (2018)
Introduction: This project report describes the development, pilot phase, evaluation and implementation of a preparatory course week for incoming Erasmus medical students at the LernKlinik Leipzig, the Skills and Simulation Centre of the Medical Facu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/33321c56afed49818af7c362a6535de2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dott, Wolfgang, Weishoff-Houben, Michaela, Classen-Linke, Irmgard, Sopka, Sasa, Beckers, Stefan K.
Publikováno v:
GMS Zeitschrift für Medizinische Ausbildung, Vol 27, Iss 1, p Doc10 (2010)
[english] Background: Besides theoretical knowledge, medical students have to acquire different skills during their medical education, which are essential especially for the physician’s routine practice. In July 2005 an interdisciplinary skills lab
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/02f97e08f2ac4c35be651ab10ca40c3e