Zobrazeno 1 - 10
of 351
pro vyhledávání: '"skill retention"'
Autor:
Jineel Raythatha, Ahmer Hameed, Taina Lee, Lawrence Yuen, Christopher B. Nahm, Tony Pang, Henry Pleass
Publikováno v:
Discover Education, Vol 3, Iss 1, Pp 1-8 (2024)
Abstract Background The COVID-19 pandemic has brought significant changes to medical education, particularly for procedural and surgical skills, which inherently require face-to-face education. The utility of adding an instructional video remains unc
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/46589f893ffb4c7d99cce36610007412
Autor:
SHI Xiaoyan
Publikováno v:
Zhiye weisheng yu yingji jiuyuan (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2db379fc01b94c6eb55b291748d17db7
Autor:
Cecilia Gigena, Carolina Millan
Publikováno v:
Journal of Pediatric Surgery Open, Vol 3, Iss , Pp 100055- (2023)
Introduction: Numerous training methods have been developed to demonstrate the effectiveness of minimally invasive surgery (MIS) skills’ training. However, there remains a dearth of long-term supervised training, leaving surgeons without the opport
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0b81a0700efd47d88c325a1b8b464c0f
Publikováno v:
Human Resources for Health, Vol 21, Iss 1, Pp 1-10 (2023)
Abstract Background Health practitioner regulators throughout the world use registration standards to define the requirements health practitioners need to meet for registration. These standards commonly include recency of practice (ROP) standards des
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7db215539fe6434c9f4c31965dd3cbf7
Autor:
Satoshi Jujo, Brandan I. Sakka, Jannet J. Lee-Jayaram, Akihisa Kataoka, Masaki Izumo, Kenya Kusunose, Atsushi Nakahira, Sayaka Oikawa, Yuki Kataoka, Benjamin W. Berg
Publikováno v:
Cardiovascular Ultrasound, Vol 20, Iss 1, Pp 1-12 (2022)
Abstract Background No studies have demonstrated medium- or long-term skill retention of cardiac point-of-care ultrasound (POCUS) curriculum for medical student. Based on the American Society of Echocardiography (ASE) curriculum framework, we develop
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/272f6d982a4f4ba3b04b550108f37063
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 22, Iss 1, Pp 1-7 (2022)
Abstract Background Guideline-based therapy of cardiac arrhythmias is important for many physicians from the beginning of their training. Practical training of the required skills to treat cardiac arrhythmias is useful for acquiring these skills but
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e596444999d34cd4aa3b4dcac9e0403a
Publikováno v:
Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, Vol 14, Iss 1, Pp 127-135 (2022)
Retention is the key to the success of a learning program. Several studies have shown that retention can be influenced by metacognitive skills, critical thinking, cognitive learning outcomes, and applied learning models. Meanwhile, testing the relati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7217f9ef0b194c2f887fe04ad7b0f7f0