Zobrazeno 1 - 10
of 422
pro vyhledávání: '"shock train"'
Publikováno v:
FME Transactions, Vol 52, Iss 2, Pp 186-195 (2024)
The overexpanded flow regime in supersonic rocket engine nozzles presents different shock wave structures due to the geometrical configurations of the internal walls. In the present investigation, the study of the shock train phenomenon is addressed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/72a6529391ba4a38830a2d74a55e5ef2
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
气体物理, Vol 8, Iss 4, Pp 27-34 (2023)
For a further understanding on 3D shock train structure and correlation between 3D and 2D shock trains at Mach 1.5 and 3.0, the SST turbulence model based on Reynolds average algorithm was employed to simulate the 3D and 2D structures of the shock tr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3b5770d47cf7480da9b0eb4a20b08194
Publikováno v:
Aerospace, Vol 11, Iss 6, p 482 (2024)
Understanding aeroelastic issues related to isolators is pivotal for the structural design and flow control of scramjets. However, research on fluid–structure interactions (FSIs) between thin-walled structures and the isolator flow remains limited.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/78da9e7fa40c49369e0da9b773494c19
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
气体物理, Vol 8, Iss 2, Pp 15-23 (2023)
In order to study the movement characteristics of shock train with the variation of incident shock, a direct-connect wind tunnel experimental system with variable incoming Mach number was built. The movement behavior of shock train under the same cha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f978e9a4319f4b0eb36f333b6b68b700
Publikováno v:
FME Transactions, Vol 51, Iss 4, Pp 595-605 (2023)
In the present investigation, the behavior of compressible flow in planar nozzles with throat length is analyzed to determine the flow velocity range and pressure fluctuations in the throat section. The flow field was simulated in 2D computational do
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce46eba121d24befb933f86bed1702e1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.