Zobrazeno 1 - 10
of 46
pro vyhledávání: '"series 60"'
Autor:
Wiwin Sulistyawati, Purwo Joko Suranto
Publikováno v:
International Journal of Technology, Vol 11, Iss 7, Pp 1370-1379 (2020)
In general, evaluation of ship hydrodynamic efficiency could be produced by an energy-efficient and concentrated cost function. An optimization method with the representation of hull geometry is one of the preliminary design steps that are most ap
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8a9710af1d9d440ca228cda395430003
Autor:
Budi Utomo, Muhammad Iqbal
Publikováno v:
Kapal, Vol 17, Iss 3, Pp 130-137 (2020)
There are many aspects to analyze seakeeping performance, one of which is the ship's vertical motion. As well-known, vertical motion and its derivatives, vertical velocity and acceleration, will be related to other aspects of seakeeping performance,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b888ed900c2047ea98c294ddcc2f07c8
Publikováno v:
Journal of Marine Science and Engineering, Vol 11, Iss 1, p 117 (2023)
Following the International Maritime Organization’s goal to reduce greenhouse gas emissions, the interest in the application of wind-assisted ship propulsion (WASP) in maritime transportation is on the rise. Although a variety of WASP systems exist
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b96c32a859eb4e29af0e9a531ff41c6f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Muhammad Iqbal, Budi Utomo
Publikováno v:
Kapal, Vol 17, Iss 3, Pp 130-137 (2020)
There are many aspects to analyze seakeeping performance, one of which is the ship's vertical motion. As well-known, vertical motion and its derivatives, vertical velocity and acceleration, will be related to other aspects of seakeeping performance,
Publikováno v:
International Journal of Naval Architecture and Ocean Engineering, Vol 3, Iss 4, Pp 225-232 (2011)
In the present study, a new hull panel generation algorithm, namely panel cutting method, was developed to predict flow phenomena around a ship using the Rankine source potential based panel method, where the iterative method was used to satisfy the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d39183fde5548cf8d28d9617528920a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
日本船舶海洋工学会講演会論文集. 22:297-300
日本船舶海洋工学会 平成28年春季講演会(2016年5月26日~27日)にて講演 / 論文番号: 2016S-GS3-16
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.