Zobrazeno 1 - 10
of 19
pro vyhledávání: '"separated phases"'
Autor:
Yiling Feng, Wei Han, Tingyu Wang, Qian Chen, Yan Zhang, Yonggang Sun, Xin Zhang, Lin Yang, Song Chen, YuXiang Xu, Hong Tang, Bing Zhang, Hao Wang
Publikováno v:
Frontiers in Chemistry, Vol 10 (2022)
Alloys and core-shell nanoparticles have recently received enormous attention which opened up new avenues for highly active catalysts. Despite considerable advances in this field, the majority of proposed approaches suffer from either complicated pro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/86ba7583a915485aac51938ce3dad066
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Remigi, Alberto
Publikováno v:
Fluid mechanics [physics.class-ph]. Normandie Université, 2021. English. ⟨NNT : 2021NORMR012⟩
The more stringent regulation about aeronautical engines emission posed by ICAO requires always more predictive design tools. The droplets diameter distribution produced during the atomization process is a key parameter in order to predict the pollut
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::f2cb05a9679386047465c265c1e62034
https://theses.hal.science/tel-03231663
https://theses.hal.science/tel-03231663
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Essadki, Mohamed
L’injection directe à haute pression du carburant dans les moteurs à combustion interne permet une atomisation compacte et efficace. Dans ce contexte, la simulation numérique de l’injection est devenue un outil fondamental pour la conception i
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2018SACLC024/document
Autor:
Essadki, Mohamed
Publikováno v:
Mathématiques générales [math.GM]. Université Paris Saclay (COmUE), 2018. Français. ⟨NNT : 2018SACLC024⟩
Direct fuel injection systems are widely used in combustionengines to better atomize and mix the fuel withthe air. The design of new and efficient injectors needsto be assisted with predictive simulations. The fuel injectionprocess involves different
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::ad86fcf52d2da4c1a3f1d7b0274d93cf
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01928584/document
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01928584/document
Publikováno v:
International Journal of Multiphase Flow
International Journal of Multiphase Flow, 2019, ⟨10.1016/j.ijmultiphaseflow.2019.103084⟩
International Journal of Multiphase Flow, Elsevier, 2019, ⟨10.1016/j.ijmultiphaseflow.2019.103084⟩
International Journal of Multiphase Flow, 2019, ⟨10.1016/j.ijmultiphaseflow.2019.103084⟩
International Journal of Multiphase Flow, Elsevier, 2019, ⟨10.1016/j.ijmultiphaseflow.2019.103084⟩
International audience; In this work, we investigate an original strategy in order to derive a statistical modeling of the interface in gas-liquid two-phase flows through geometrical variables. The contribution is twofold. First it participates in th
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::3f5c526ef3de9dcfb420df3752e145d0
http://arxiv.org/abs/1710.04585
http://arxiv.org/abs/1710.04585
Autor:
Essadki, Mohamed, De Chaisemartin, Stéphane, Massot, Marc, Laurent, Frédérique, Larat, Adam, Jay, Stéphane
Publikováno v:
9th International Conference on Multiphase Flow (ICMF)
9th International Conference on Multiphase Flow (ICMF), May 2016, Florence, Italy
9th International Conference on Multiphase Flow (ICMF), May 2016, Florence, Italy
International audience; Liquid fuel injection modeling and simulation in automotive engines face new challenges related to the need for predictive simulations of combustion regimes. Recently, derived from a statistical approach at mesoscopic level, a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::bcc2bb9193b2653119c07a2b18a2b65f
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01393153/document
https://hal.archives-ouvertes.fr/hal-01393153/document
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Le Touze, Clément
Les écoulements diphasiques jouent un rôle prépondérant dans les moteurs-fusées à ergols liquides cryogéniques, équipant par exemple les lanceurs de la famille Ariane. L'étude expérimentale de tels engins propulsifs étant complexe et onér
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2015NICE4088/document