Zobrazeno 1 - 10
of 29
pro vyhledávání: '"semiotic bundle"'
Autor:
Eleonora Faggiano
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 7 (2022)
Contemporary discussions in mathematics education have underlined the role of embodied cognition in mathematics thinking and in conceiving teaching-learning processes as multimodal. In this work, we refer to the Semiotic Bundle approach, according to
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/263f6cb617d54dac885084b48fce5943
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cristina Sabena
Publikováno v:
PNA: Revista de Investigación en Didáctica de la Matemática, Vol 12, Iss 4, Pp 185-208 (2018)
The paper situates mathematics teaching-learning processes within a multimodal perspective and discusses a semiotic approach apt to seize this dimension, namely the Semiotic Bundle lens. This analytical tool considers the great variety of semiotic re
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1d02ffd73b9341a2933e299de0447b5d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Sue Nichols
This book re-examines the field of New Literacy Studies and promotes a shift away from binary constructions of literacies as 'old' or 'new' and to encourage critical reflection on the part of readers as to the uses of these constructs. First, the boo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6a7b0c22b5ca95d8e8a504fa48aea6b0
https://doi.org/10.1007/978-981-19-7974-3
https://doi.org/10.1007/978-981-19-7974-3
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 2009 Mar 01. 70(2), 97-109.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/40284563
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Houdement, Catherine, Petitfour, Édith
Publikováno v:
Recherches en Didactique des Mathematiques
Recherches en Didactique des Mathematiques, 2020, 40, pp.181-223
Recherches en Didactique des Mathematiques, La Pensee Sauvage, 2020
Recherches en Didactique des Mathematiques, La Pensee Sauvage, 2020, 40, pp.181-223
Recherches en Didactique des Mathematiques, 2020, 40, pp.181-223
Recherches en Didactique des Mathematiques, La Pensee Sauvage, 2020
Recherches en Didactique des Mathematiques, La Pensee Sauvage, 2020, 40, pp.181-223
Our research is concerned with semiotic issues in teaching and learning mathematics in special education. In this paper we focus on the role concrete manipulatives may play while teaching students with mathematical learning difficulties about decimal
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::2f97f230fccb932e9fcc1b991b0d9181
https://hal.science/hal-03197929
https://hal.science/hal-03197929