Zobrazeno 1 - 10
of 130
pro vyhledávání: '"semantic domains"'
Publikováno v:
Language and Cognition, Vol 16, Pp 1588-1617 (2024)
Distributional semantic representations were used to investigate crossmodal correspondences within language, offering a comprehensive analysis of how sensory experiences interconnect in linguistic constructs. By computing semantic proximity between w
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a4c352494b1a4f32a7d82c486980eec8
Autor:
Louise Sylvester, Megan Tiddeman
Publikováno v:
Lexis: Journal in English Lexicology, Vol 3 (2024)
This paper compares the Middle English lexis of anger with that of nine non-affective domains. We first investigate lexicalization, polysemy, replacement and retention, and then focus on semantic overlap between French / Latin loanwords in Middle Eng
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c1528f73c6ea42a189c0d8515a3aff1f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Y. P. Korablin
Publikováno v:
Российский технологический журнал, Vol 10, Iss 1, Pp 18-27 (2022)
Objectives. The paper deals with the equivalence of program schemes. According to A.A. Lyapunov and Yu.I. Yanov, the founders of this theory, a program scheme is understood as a program model wherein abstraction from contensive values of operators an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b1fb99ea0ca6488194fa4596762ff711
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
This study presents a corpus-based comparison of the Chief Executive Officer (CEO) statements between annual reports and corporate social responsibility (CSR) reports. Using a corpus of 209 CEO statements from annual reports and CSR reports of Chines
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7d66baf88984637b5174c61f54ab772
Publikováno v:
Teaching English Language, Vol 14, Iss 1, Pp 91-117 (2020)
This study investigated if learning a foreign language like English, French or Arabic was effective on the learners' use of first language (Persian) taboos in their daily written and spoken discourse. More than the possible effect of learning a forei
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/680d9a1360504e138e762c90d9004fa3
Autor:
Anderson, Wendy, editor, Bramwell, Ellen, editor, Hough, Carole, editor
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/acprof:oso/9780198744573.001.0001
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.