Zobrazeno 1 - 10
of 919
pro vyhledávání: '"self-report measure"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychiatry, Vol 15 (2024)
BackgroundPsychotherapists need effective tools to monitor changes in the patient’s affective perception of the therapist and the therapeutic relationship during sessions to tailor therapeutic interventions and improve treatment outcomes. This stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1f0984a0496e4eeaa0bb58d25a84c473
Autor:
Markus Heim, Christian M. Schulz, Frederick Schneider, Pascal O. Berberat, Martin Gartmeier, Kristina Schick
Publikováno v:
BMC Medical Education, Vol 23, Iss 1, Pp 1-12 (2023)
Abstract Background Informal workplace learning (WPL) has no concrete learning objective and takes place without a responsible supervisor, which makes it difficult to assess its learning outcomes. Formal learning situations, as they are known from un
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8c04747c713f490aa5dcee2aefb23acc
Publikováno v:
Research in Psychotherapy, Vol 27, Iss 1 (2024)
The present study reports on the development and validation of the clinician affective response (CARE) scale. The CARE scale was designed as a self-report measure of therapists’ patterns of thoughts, feelings, and behaviors toward the patient durin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b5d7937fbfba4d6d8eb506d35dc23d8a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Stress, Vol 25, Iss 1, Pp 189-212 (2022)
Systematically review existing evidence to (1) identify the association between self-report stress and cortisol levels measured during pregnancy; and, (2) assess their association with adverse infant outcomes to determine which is the better predicto
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/91094583dabd455ba5553c0bd2cadb49
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Devashish Tiwari, Perman Gochyyev
Publikováno v:
Children, Vol 10, Iss 9, p 1428 (2023)
The purpose of this cross-sectional validation study was to evaluate the clinical utility of the DHI-CA by (1) examining its dimensionality using exploratory factor analysis (EFA) and (2) calibrating DHI-CA items (using the multidimensional Rasch mod
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2552c035d0394ddd99b4e65732603809
Autor:
Caroline Hands, Maria Limniou
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 13, Iss 4, p 301 (2023)
Although the Motivated Strategies for Learning Questionnaire (MSLQ) has been widely used to measure student motivation, researchers have raised questions regarding its length and several problematic statements. This study introduces a new questionnai
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c5b985261b348f7bfa0e3fef71758ce
Publikováno v:
Psychology Research and Behavior Management, Vol Volume 13, Pp 1257-1268 (2020)
Allan Ben Smith,1,2,* Daniel Costa,2,3,* Jacqueline Galica,2,4,5,* Sophie Lebel,2,6,* Nina Tauber,2,7,* Sanne Jasperine van Helmondt,2,8,9,* Robert Zachariae2,7,* 1Centre for Oncology Education and Research Translation (CONCERT), Ingham Institute for
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/59c94bf042dd45d085e2920fdee97cdc