Zobrazeno 1 - 10
of 75
pro vyhledávání: '"self-regulated learning skills"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
IntroductionStudies pinpoint the importance of exploring factors in the classroom environment that might foster students’ SRL-skills in various domains. This study explored specific teacher and classroom factors, including self-efficacy for SRL-ski
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ea9f22e0aea34ea9bec426a19c855b7b
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 4, p 433 (2024)
The utilization of conversational generative artificial intelligence (Gen AI) in learning is often seen as a double-edged sword that may lead to superficial learning. We designed and implemented a programming course focusing on collaboration between
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7ae4c046cf24faebcf3f5aa981dae1f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Al-Shaye, Shaye
Publikováno v:
Kıbrıslı Eğitim Bilimleri Dergisi / Cypriot Journal of Educational Sciences. 16(4):2049-2069
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1013147
Autor:
Kretsai Woottipong
Publikováno v:
Istraživanja u Pedagogiji, Vol 10, Iss 1, Pp 32-49 (2020)
This study aimed to investigate Thai high school students’ reported use of SRL strategies and their self-efficacy and to explore the effects of two psychological determinants in writing performance. Data were gathered from 768 Thai high school stud
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6e75e1fc4a3f4e9393bd29bec69bacde
Autor:
Woottipong, Kretsai
Publikováno v:
Research in Pedagogy. 10(1):32-49
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=850961
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Andian Ari Istiningrum
Publikováno v:
Cakrawala Pendidikan: Jurnal Ilmiah Pendidikan, Vol 36, Iss 1, Pp 81-90 (2017)
Abstrak: Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui: (i) peningkatan self-regulated learning skills (SRL) melalui implementasi problem-based learning (PBL) dan (ii) peningkatan kemampuan dosen pelaksana dalam mengimplementasikan PBL. Penelitian ini me
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/119cef708e874048a7a223503409a756