Zobrazeno 1 - 10
of 20
pro vyhledávání: '"self-motion illusion"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Entropy, Vol 23, Iss 5, p 541 (2021)
Inducing self-motion illusions referred as vection are critical for improving the sensation of walking in virtual environments (VE). Adding viewpoint oscillations to a constant forward velocity in VE is effective for improving vection strength under
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a26abff7c5544931a1715ecb219fa4cc
Publikováno v:
Национальный психологический журнал, Vol 4, Iss 20, Pp 91-104 (2015)
The self-motion illusion (‘vection’) refers to a subjective phenomenon where a stationary observer experiences a compelling sense of illusory self-motion when she/he is exposed to large moving patterns of optic flow. As a part of vestibular dysfu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/acb3f7d4d27044ac920ba5b2da387306
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 6 (2015)
Self-motion can facilitate perspective switches and automatic spatial updating and help reduce disorientation in applications like Virtual Reality. However, providing physical motion through moving-base motion simulators or free-space walking areas c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e9ce5365ac8740e5b44040fd7cdddfa0
Publikováno v:
Entropy, Vol 23, Iss 541, p 541 (2021)
Entropy
Volume 23
Issue 5
Entropy
Volume 23
Issue 5
Inducing self-motion illusions referred as vection are critical for improving the sensation of walking in virtual environments (VE). Adding viewpoint oscillations to a constant forward velocity in VE is effective for improving vection strength under
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 6 (2015)
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology
Illusions of self-movement (vection) can be used in virtual reality (VR) and other applications to give users the embodied sensation that they are moving when physical movement is unfeasible or too costly. Whereas a large body of vection literature s
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.