Zobrazeno 1 - 10
of 101
pro vyhledávání: '"self-concept of ability"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Janica Vinni-Laakso, Jiesi Guo, Kalle Juuti, Anni Loukomies, Jari Lavonen, Katariina Salmela-Aro
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
According to modern expectancy-value theory, students’ motivation in school subjects begins to vary at the very beginning of their school careers, showing a task-specific pattern of motivation. However, there is no clear evidence in the literature
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5e463e980a044f51bfe72d60fe082037
Autor:
Julia Gorges
Publikováno v:
International Journal of Educational Psychology, Vol 8, Iss 2 (2019)
In higher education, self-concepts of ability (SCA) and intrinsic task values (ITV) are key determinants of students’ choice of study program and dropout. Both constructs are multidimensional (i.e., specific to curricular learning content) and hier
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4810224bf612488093a73ed4c910f0ce
Autor:
Ďuricová, Alena, Hašková, Monika
Publikováno v:
PEDAGOGIKA.SK. (1):7-21
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=461475
Publikováno v:
فصلنامه نوآوریهای آموزشی, Vol 14, Iss 1, Pp 56-76 (2015)
Using the data of TIMSS 2011 and the statistical methods, namely hierarchical linear modeling, in this study we suggested a mathematic achievement model for Iranian students in terms of the selected variables. The data was collected from 4837 student
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a5eaef82d94a4006ba5fa8fd64a6d32b
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontline Learning Research, Vol 4, Iss 3 (2016)
This study examined the development of adolescents’ self-concept of ability in math and literacy during secondary school, and the role that mothers’ and fathers’ beliefs concerning their child’s abilities play in this development. Also examin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff165ef9dbb24feba247ccbdc74b45aa