Zobrazeno 1 - 10
of 26
pro vyhledávání: '"seismic risk education"'
Autor:
Agostino Goretti, Gemma Musacchio
Publikováno v:
GeoHazards, Vol 5, Iss 2, Pp 310-328 (2024)
This paper delves into the potential advantages of integrating gamification into seismic risk management education, with a specific emphasis on the efficacy of serious games in augmenting the learning process. It offers an illustration of gamificatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/186f9d29b1d8433d852c0dcc10a66cfc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Earth Science, Vol 11 (2023)
Although earthquakes are a threat in many countries and considerable resources have been invested in safety regulations, communities at risk often lack awareness and preparedness. Risk communication is a key tool for building resilient communities, r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b843aa0ea8384efca027fca99fdb6678
Autor:
PERUZZA, L.1 lperuzza@inogs.it, SARAÒ, A.1, BARNABA, C.1, BRAGATO, P. L.1, DUSI, A.2, GRIMAZ, S.3, MALISAN, P.3, MUCCIARELLI, M.1, ZULIANI, D.1, CRAVOS, C.1
Publikováno v:
Bollettino di Geofisica Teorica ed Applicata. Jun2016, Vol. 57 Issue 2, p129-146. 18p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Sustainability (2071-1050); Sep2024, Vol. 16 Issue 18, p7987, 12p
Autor:
Asgary, Ali, Naeemi, Peyman, Ganguli, Nilanjana, Tofighi, Mohammadali, Attarian, Koorosh, Fioretto, Tabata
Publikováno v:
International Journal of Disaster Risk Science; Aug2024, Vol. 15 Issue 4, p521-535, 15p
Autor:
Fokaefs, Anna1 (AUTHOR) afokaeus@hua.gr, Sapontzaki, Kalliopi1 (AUTHOR)
Publikováno v:
All Earth. Dec2022, Vol. 34 Issue 1, p279-290. 12p.
Publikováno v:
Bulletin of the Geological Society of Greece; 2023 Special Issue, p205-208, 4p
Publikováno v:
Geosciences (2076-3263); Sep2022, Vol. 12 Issue 9, p332-332, 10p