Zobrazeno 1 - 10
of 64
pro vyhledávání: '"secondary-tertiary transition"'
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 11, Iss 1, Pp 1-20 (2024)
Abstract Background To master the secondary–tertiary transition into fields of science, technology, engineering, and mathematics (STEM), academic self-beliefs play a pivotal role, especially those related to learning mathematics. The framework of e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dd9c5c43ebfd4d7988b347603d36a333
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Juha Oikkonen, Jani Hannula
Publikováno v:
LUMAT, Vol 10, Iss 2 (2022)
A rigorous and axiomatic-deductive approach is emphasized in teaching mathematics at university-level. Therefore, the secondary-tertiary transition includes a major change in mathematical thinking. One viewpoint to examine such elements of mathematic
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7656b02e5c9346359600c6b78fac1850
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Pensamiento Educativo: Revista de Investigación Educacional Latinoamericana, Vol 55, Iss 1, Pp 1-13 (2018)
Promover los estudiantes al inicio de sus estudios universitarios es un aspecto importante tanto en Chile como en el contexto internacional. Sin embargo, altos índices de abandono muestran que la transición educación media-educación superior es d
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0e85650b36d4ab3916162ed8c708672
Autor:
Doukhan, Camille
Publikováno v:
Annales de didactique et de sciences cognitives. :133-167
The study of the secondary-tertiary transition requires taking into account institutional evolution but also the point of view of the actors. For this reason we have chosen to network the activity theory adapted to the didactics of mathematics with t
Autor:
Campos, Rodrigo Ruiz
O presente trabalho tem como objetivo estudar se atividades de investigação matemática podem ajudar a desenvolver a capacidade de argumentação e demonstração matemática nos alunos do Ensino Médio, abordando o tema do crescimento e decrescime
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.