Zobrazeno 1 - 10
of 93
pro vyhledávání: '"secondary school transition"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Annabelle H. T. Christiaens, Stefanie A. Nelemans, Elisabeth L. de Moor, Rasa Erentaitė, Rimantas Vosylis, Susan Branje
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
In the educational domain, the development of identity becomes especially salient during school transition phases. To assess the specific identity processes that match the adolescents' experiences before and after the school transition, the Education
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf4d009e121d45a9a681d9bd7f5b5b62
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Girard Lapointe, Julie
Attention deficit hyperactivity disorder (ADHD) is usually associated with deficits in Organization, Time Management, and Planning skills (OTMP; Pfiffner et al., 2013). Without adequate intervention, students with ADHD are more at risk of significant
Autor:
Mamusu Kamanda, Osman Sankoh
Publikováno v:
Global Health Action, Vol 8, Iss 0, Pp 1-10 (2015)
Background: The framework for expanding children's school access in low- and middle-income countries (LMICs) has been directed by universal education policies as part of Education for All since 1990. In measuring progress to universal education, a na
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1071668af01943399cc2f848769e737f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Joeke Kuyvenhoven, Willem R. Boterman
Publikováno v:
Urban Studies, 58(13), 2660-2682. Sage Publications
Urban Studies, 58(13), 2660-2682. SAGE Publications Inc.
Urban Studies
Urban Studies, 58(13), 2660-2682. SAGE Publications
Urban Studies, 58(13), 2660-2682. SAGE Publications Inc.
Urban Studies
Urban Studies, 58(13), 2660-2682. SAGE Publications
Drawing on an advanced analysis of individual longitudinal register data of school careers of four cohorts of children in Amsterdam, this article suggests that school advice is highly differentiated between children of different migrant and socioecon
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::6039d1d14eda1ec0ffff4987a8a0681a
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/neighbourhood-and-school-effects-on-educational-inequalities-in-the-transition-from-primary-to-secondary-education-in-amsterdam(92a81771-1c1f-414a-8d9f-e52152d09f46).html
https://dare.uva.nl/personal/pure/en/publications/neighbourhood-and-school-effects-on-educational-inequalities-in-the-transition-from-primary-to-secondary-education-in-amsterdam(92a81771-1c1f-414a-8d9f-e52152d09f46).html