Zobrazeno 1 - 10
of 66
pro vyhledávání: '"second-person pronouns"'
Autor:
Mathilde Salles
Publikováno v:
Corela, Vol 22, Iss 2 (2024)
This paper is devoted to the so-called "generic" uses of the second person pronouns tu and vous, in which they can compete with indefinite uses of the pronoun on. According to some analyses, in particular those which hypothesize a restructuring of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc9301cdafac4d3585bc2bcb18eae473
Autor:
Helen de Hoop, Ward Boekesteijn, Martijn Doolaard, Niels van Wel, Lotte Hogeweg, Ferdy Hubers
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 9, p 290 (2024)
Previous literature has examined the effect of using a formal or informal second-person pronoun on consumers’ appreciation of an advertisement and the advertised product and their purchase intention. This is the first study that additionally examin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4e9ebb61bd8643aaa1ef19e48791cc47
Autor:
Frajzyngier, Zygmunt, author
Publikováno v:
A Typology of Reference Systems, 2023.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192896438.003.0007
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ronan Pereira
Publikováno v:
Revista de Estudos da Linguagem, Vol 29, Iss 3, Pp 1651-1684 (2021)
Resumo: Na variedade do português falado no estado do Rio Grande do Sul, o pronome de segunda pessoa do singular “tu” ocorre com maior frequência do que o pronome inovador “você”, sendo o “tu” considerado marca da identidade local. No
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/965695c96fc24f99afec01e40485a1ff
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Helen Sword
Publikováno v:
Teaching & Learning Inquiry: The ISSOTL Journal, Vol 7, Iss 1, Pp 182-190 (2019)
In this playful meditation on academic pronouns, I report on my research findings from three separate studies: a 2007 analysis of pronoun usage patterns in recent higher education articles; a 2017 analysis of pronoun usage patterns in Teaching and Le
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de9f46cf874c466ba293fc9f72e66223
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.