Zobrazeno 1 - 10
of 283
pro vyhledávání: '"second-language processing"'
Publikováno v:
Frontiers in Human Neuroscience, Vol 18 (2024)
In research on second language (L2) processing, the processing of reference has been highlighted as a domain of particular difficulty, but the source of the difficulty is not well understood. The present study examines whether differences in the pron
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/11ea678da59844c28ca077b63fa267e7
Autor:
Natalia Slioussar, Maria Harchevnik
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionIn this paper, we studied how native (L1) speakers of Russian and speakers of Mandarin Chinese learning Russian as a foreign language (L2) process Russian sentences with different word orders. We compared SVO (canonical) and OVS (non-cano
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bb9b889c38fe41ac909c552e1314b65e
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 4, p 268 (2024)
The nature of semantic representation has long been a key question in linguistic research. The Embodied Cognition theory challenges the traditional view of language representation, stating that semantic information stems from the sensory-motor cortex
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ec7068a134d411eb98754e3173d5199
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Jonghyun Lee, Jeong-Ah Shin
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
This study aimed to establish perceptual strength norms for 1,000 words in the languages of Korean, English, and L2 English, in order to investigate the similarity and difference across languages as well as the influence of the environment on semanti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5c60fbdbb02b4d57a5ddc91ad0baa4b6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Annika Andersson, Marianne Gullberg
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Second language (L2) learners experience challenges when word meanings differ across L1 and L2, and often display crosslinguistic influence (CLI) in speech production. In contrast, studies of online comprehension show more mixed results. Therefore, t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ebfcde9f990f4ae7854b003a44d194f3
Autor:
Sun, Peijian Paul1 luapnus@zju.edu.cn, Wolpert, Max2
Publikováno v:
Applied Linguistics. Aug2023, Vol. 44 Issue 4, p797-799. 3p.
Publikováno v:
Basic and Clinical Neuroscience, Vol 11, Iss 6, Pp 841-854 (2020)
Introduction: This study examined the effect of proficiency level on the second Language (L2) syntactic and semantic processing by addressing the role of procedural and declarative memory systems in light of the Declarative/Procedural (DP) model. The
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b4a198f8733e4a1680ab97311f1f7119
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.