Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"scientific vocabulary"'
Publikováno v:
Al-Ishlah: Jurnal Pendidikan, Vol 14, Iss 4, Pp 6825-6834 (2022)
The purpose of this study was to describe the contribution of critical reading skills to students' exposition text writing skills, to describe the contribution of scientific vocabulary mastery to students' exposition text writing skills, to describe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32d3bf6ca8fb49b5998d9ee3e98f4ad5
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Bunea, Anca-Margareta
Publikováno v:
Buletinul Științific al Universității Tehnice de Construcții București Seria: Limbi Străine și Comunicare / Scientific Journal of the Technical University of Civil Engineering Bucharest Series: Foreign Languages and Communication. XIII(1):48-55
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=953470
Autor:
Olivia, Chirobocea
Publikováno v:
Studii şi cercetări filologice. Seria Limbi Străine Aplicate / Philological Studies and Research. Applied Foreign Languages Series. (15):97-106
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=615831
Autor:
Olivia Chirobocea
Publikováno v:
Studii si Cercetari Filologice: Seria Limbi Straine Aplicate, Iss 15, Pp 97-106 (2016)
This article aims to highlight a particular aspect of ESP, namely the issue of equivalence in regards to terminology and the challenges this poses in teaching. The study refers to the acquisition of lexical content by students of science, namely bi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b6ba860021e143c2ab84850567702a9f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Marjeta Vrbinc, Alenka Vrbinc
Publikováno v:
Lexikos, Vol 23, Pp 440-455 (2013)
This article deals with the inclusion and treatment of scientific and technical vocabulary in the third, fourth and eighth editions of Oxford Advanced Learner's Dictionary. The comparison of these editions is based on a random sample of 50 pages fr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bdfac6c0a4b44dd5bf027c41c0669bf8
Autor:
Doğanay Koç, Esra
Araştırmanın amacı; “Çocuk Kitapları ile Bilime Yolculuk Öğretmen Eğitim Programı” nın 60-72 aylık çocuklar ve öğretmenler üzerindeki etkilerinin incelenmesidir. Bu kapsam da araştırmanın 60-72 aylık çocuklar ve öğretmenler
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3098::fdc86326df24d9fd1075e2690ebebccd
https://hdl.handle.net/11424/287336
https://hdl.handle.net/11424/287336
В статье рассматривается актуальность изучения академической лексики в контексте обучения английскому языку на неязыковых факультета
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::0921e8a91b4a812cbee91ce07e06a0bb
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.