Zobrazeno 1 - 10
of 388
pro vyhledávání: '"science attitudes"'
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
BackgroundPrevious research has uncovered disparities in children’s attitudes toward science based on gender, income, parenting, geographical location, and school resources, among other factors. However, less is known about socioeconomic influences
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ec4ce63e7b1e442dba273a7b2925075c
Publikováno v:
London Review of Education, Vol 22, Iss 1 (2024)
In this article, we draw on sociocultural, cognitive and affective perspectives to investigate the factors lying behind immigrant school students’ attitudes and aspirations towards science. We combine Deci and Ryan’s self-determination theory and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/31680d5c5af8422e8756ca1cd023fb82
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Journal of Microbiology & Biology Education, Vol 24, Iss 1 (2023)
ABSTRACT Art is a common approach for communicating and educating about science, yet it remains unclear the extent to which science art can benefit varied audiences in varied contexts. To examine this gap, we developed an art exhibit based on the fin
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5663500856244fd8b03b6148d9b89b4d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Allison S. Liu, Christian D. Schunn
Publikováno v:
International Journal of STEM Education, Vol 7, Iss 1, Pp 1-22 (2020)
Abstract Background Large achievement and motivation gaps exist in science between students from higher and lower socioeconomic status (SES) backgrounds. Middle and high school are an important time to address these disparities, as science motivation
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7a1e126b2f241f681e903d1e67c2c82