Zobrazeno 1 - 10
of 269
pro vyhledávání: '"schoolwork"'
Autor:
Lawrence Grabau, Benoît Galand, Dominique Lafontaine, Jari Lavonen, Ragnar F. Ólafsson, Louis Trudel, SaeYeol Yoon
Publikováno v:
Frontiers in Education, Vol 9 (2024)
What is the shape of the association between schoolwork-related anxiety (SRA; sometimes referred to as “test anxiety”) and science literacy proficiency (SLP)? Prior results in some areas (e.g., Flanders) have showed an inverse linear relationship
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5b5e33a0edf340efb669567b4b2b5cfb
Autor:
Juan-José Mijarra-Murillo, Beatriz Polo-Recuero, Adrián Solera-Alfonso, Alberto Arribas-Romano, Miriam García-González, Sofía Laguarta-Val, José Manuel Delfa-de-la-Morena
Publikováno v:
Children, Vol 11, Iss 7, p 883 (2024)
Background/Objectives: Childhood and adolescence are important stages of life for acquiring healthy habits. There is a high prevalence of sedentary lifestyles worldwide during these ages, which negatively impacts health. This is attributed, in part,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc02636b05ac426382db2cdebd90c459
Autor:
Jelisavka Bulatovic
Publikováno v:
Scientific Electronic Archives, Vol 17, Iss 2 (2024)
Students can easily search for the relevant information they require on the internet. Before the spread of the internet, students had to go through many books to find the information they needed, which was a time taking process. Things are now faster
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/88c00ab72dad4372a90d0bae7dd6e1dd
Autor:
Leonor L. Torres, Mariana Gaio Alves
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 2, p 197 (2024)
The COVID-19 pandemic had a significant impact on school education, as confirmed by numerous studies produced at the international level. One of the most profound effects was the potential change to the political mandates of schools and resulting alt
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/470c47d2b76145a5b83d5eb5e99529a6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Martin Boháček
Publikováno v:
Acta Informatica Pragensia, Vol 11, Iss 2, Pp 152-178 (2022)
In the current COVID-19 pandemic, teachers and students routinely take part in schooling via digital technologies, using their own and other authors' copyrighted works, even without their permission or licence. The aim of this article is to identify
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2fce6257a5ef461fa0338f2ade83fc82
Autor:
Xavier Conus, Héloïse Durler
Publikováno v:
Sociologies (2023)
During the 2020 pandemic, the sudden emergence of distance learning for children, combined with teleworking for parents, affected family organisation arrangements. Using data from a questionnaire filled in by 1.280 parents of primary school pupils in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c0cdf1f910474966a43edd916fa2b928
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.