Zobrazeno 1 - 10
of 5 302
pro vyhledávání: '"school museum"'
Publikováno v:
Almatourism, Vol 13, Iss 24, Pp 71-96 (2024)
The essay addresses the issue of accessibility to heritage, starting from the analysis of educational practices proposed by museums and associations in the Bologna area and aimed at schools of all levels. In fact, from the study of the didactic and l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b3e5e77298c34dfa84e830f242c0dd57
Autor:
Lyudmila GERUS
Publikováno v:
Dialogica: Revistă de Studii Culturale și Literatură, Vol IV, Iss 2, Pp 58-62 (2022)
In the article was revealed the problem of preserving cultural heritage with the help of school museum. The prerequisites for the creation of the school Museum of the History of the village of Pogorilivka (Ukraine), its museum space and expositions (
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/418d33ab66b5438daa08f70b9cfd31ef
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Gerus, Lyudmila
Publikováno v:
DIALOGICA Revistă de studii culturale și literatură / DIALOGICA Cultural Studies and Literature Scientific Journa. IV(2):58-62
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1060993
Autor:
A. V. Sushko, N. V. Leader
Publikováno v:
Омский научный вестник: Серия "Общество. История. Современность", Vol 8, Iss 4, Pp 19-30 (2023)
The article analyzes the history of the creation and development from the founding in 1973 to the present day of the School Museum of Military Glory of the 75th Guards Brigade, located in the Secondary School of the city of Omsk No. 41. The resear
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/47eabcf80b3e4ab19798b64056bf830f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Annarita Franza, Giovanni Pratesi
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 1, p 80 (2024)
School–museum partnerships have gained considerable attention in the academic literature in recent decades. However, their role in enhancing science education is still an under-researched topic. This work reports on the outcomes of the recovery, st
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/77b9da84f71945b9b0476a1cbb613fa7
Publikováno v:
Literacy. May2021, Vol. 55 Issue 2, p83-90. 8p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.