Zobrazeno 1 - 10
of 583
pro vyhledávání: '"school grades"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Raudenská, Petra, Hamplová, Dana
Publikováno v:
Polish Sociological Review. 218(2):247-272
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1096772
Autor:
Choczyński, Marcin
Publikováno v:
Uniwersyteckie Czasopismo Socjologiczne / Academic Journal of Sociology. 29(1):75-87
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1082208
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Teresa Sophie Friedrich, Astrid Schütz
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 7, p 146 (2023)
Intelligence and noncognitive factors such as conscientiousness are strongly related to academic performance. As theory and research differ with respect to their interplay in predicting performance, the present study examines whether conscientiousnes
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/25bbbd5c4c074efe9bf67dbfdf433182
Publikováno v:
Scandinavian Journal of Child and Adolescent Psychiatry and Psychology, Vol 9, Iss 1, Pp 52-63 (2021)
Children with ADHD tend to present with poorer cognitive functioning leaving them more vulnerable to a range of negative outcomes. To date, only a handful of longitudinal studies have examined the stability of Wechsler composite scores in children an
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9bbe84ea504415cbcf934b094ab11fd
Publikováno v:
Journal of Intelligence, Vol 11, Iss 3, p 45 (2023)
Fluid intelligence and conscientiousness are the most important predictors of school grades. In addition to this main effect, researchers have suggested that the two traits might also interact with each other in the prediction of school success. A sy
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c2b5a7b7dce34dfea47b029e661512ff
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.